Annons

Proffsfoto: försäljningsmetoder igen.

Produkter
(logga in för att koppla)

Lunkanns

Aktiv medlem
Jag funderade också lite här om dagen då förnyelseavin dök upp för Proffsfoto och då märkte att jag endast fått ett nr förutom det gamla på mässan och jag trodde som alla andra att det var 3 nya man skulle få!
Nu har det gått upp en Liljeholmens att 3nr var ett gammalt och 2 nya, USCH vilken dålig deal man åkte på, LURAD med ett ord!
Sen att man bara fått ett av de nya eller är det kommande? Då det står under Oktober i vårens nr.!

Känns som bojkott av ytterligare en tidning trots att den är bra!
Vad är det med alla tidningar som bara lurar kunderna, fattar ni inte att ni lurar er själva!

Tråkigaste med att prenumererar är att tidningen kommer dagen efter den kommer i affären, trodde man som prenumerant skulle ha fördel och få den förre affären, icke!

Problemet är väl att IDG är så stora att de fullständigt skiter i oss enskilda kunder, för få som gnäller, då man inte orkar!
 

Monty

Aktiv medlem
Samma problem här.
Nappade på mässerbjudandet på tre nummer.
Fick med mej ett nummer (det som fanns ute i butik då) på Stockholmsmässan och har fått ett till efter det.
Nu kom en räkning för fortsatt prenumeration...
Hur göra?
Hade i alla fall räknat med ett nummer till innan jag eventuellt skall förlänga någon prenumeration.

Finns det för övrigt någon förteckning över gamla numer någonstans (så man kan kolla vilka som kommit ut och när?)
 

Lunkanns

Aktiv medlem
Jag ringde prenumerations service och fick där till svar att höstens nr. kommer nästa onsdag den 3 November, frågade då om varför det står oktober i vårens nr. det kunde han inte svara på, bara att vänta och se om det kommer något nr. nästa vecka.

Sen får man se om man fortsätter, tveksamt i nuläget!
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag ringde prenumerations service och fick där till svar att höstens nr. kommer nästa onsdag den 3 November, frågade då om varför det står oktober i vårens nr. det kunde han inte svara på, bara att vänta och se om det kommer något nr. nästa vecka.

Sen får man se om man fortsätter, tveksamt i nuläget!
Som prenumerant har jag fortfarande inte fått sista tidningen trots att det skulle finnas ute i handeln nu. Tydligen snabbare att köpa lösnummer.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Visst nappade du på "Förbeställ kommande nummer", inte "Prenumeration"? Tidningen skall komma lika snabbt för båda men det är två olika processer.

Kampanjen för Förbeställ gick otroligt bra och de antalet vi lagt undan räckte inte upptäckte vi omgående. Vi har med ljus och lykta försökt leta rätt på tidningar från annat håll (bland innebär det att vi kommer ha få tidningar av Proffsfoto i vår mässmonter) men oavsett så tog detta fler dagar än vi ville. Tidningen är dock på väg inom kort.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Visst nappade du på "Förbeställ kommande nummer", inte "Prenumeration"? Tidningen skall komma lika snabbt för båda men det är två olika processer.

Kampanjen för Förbeställ gick otroligt bra och de antalet vi lagt undan räckte inte upptäckte vi omgående. Vi har med ljus och lykta försökt leta rätt på tidningar från annat håll (bland innebär det att vi kommer ha få tidningar av Proffsfoto i vår mässmonter) men oavsett så tog detta fler dagar än vi ville. Tidningen är dock på väg inom kort.
Har fortfarande inte sett röken av den tidning som jag beställde via fotosidan.
Med andra ord så har det inte blivit någon förbättring.
Köper den i handeln i morgon, så skicka den inte.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Skit i det. Jag lägger den personligen på brevlåda imorgon.
Btw, när jag har dig på tråden, har du haft problem med andra postleveranser till din brevlåda?

FYI: Den 20 okt kvitterade kundtjänst att du skulle få detta nummer och allt såg korrekt ut.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Skit i det. Jag lägger den personligen på brevlåda imorgon.
Btw, när jag har dig på tråden, har du haft problem med andra postleveranser till din brevlåda?

FYI: Den 20 okt kvitterade kundtjänst att du skulle få detta nummer och allt såg korrekt ut.
2 sek innan jag skulle trycka på "skicka svar" så fick vi p g a stormen ett elavbrott som varade halva natten. Nytt försök.
Nej varken jag eller min fru har haft något som helst problem med Posten när det gäller tidningsprenumerationer. Vi har fått alla tidninger som vi skall, möjligen någon dag för sent.

Däremot så fick min fru en tidning, Hemmets journal, via tidningsbudet. Detta strulade ofta och när Hemmets journal tyckte att det var vi som skulle utreda varför, så sa vi upp prenumerationen. Även morgontidningen GP/Bohuslänningen strular då och då, men aldrig Posten.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Skit i det. Jag lägger den personligen på brevlåda imorgon.
Btw, när jag har dig på tråden, har du haft problem med andra postleveranser till din brevlåda?

FYI: Den 20 okt kvitterade kundtjänst att du skulle få detta nummer och allt såg korrekt ut.
Fortfarande inte sett röken av någon PROFFSFOTO.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag har verifierat att den skickades från IDG den 28/11. Tidningen går med B-post vilket innebär 2-4 arbetsdagar. Har du inte fått den imorgon så får jag grotta vidare i varför tidningen inte hamnar hos dig. Återkom.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag har verifierat att den skickades från IDG den 28/11. Tidningen går med B-post vilket innebär 2-4 arbetsdagar. Har du inte fått den imorgon så får jag grotta vidare i varför tidningen inte hamnar hos dig. Återkom.
Nu har posten varit här idag och fortfarande ingen Proffsfoto. Det är nu mer än 3 veckor sedan jag bläddrade i den på Landvetters flygplats och då hade ICA haft den i mer än en vecka.
Kommer nu att köpa den på ICA. Men det finns en risk att den är slutsåld.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Ni kanske har en fotointresserad brevbärare som gillar att läsa fototidningar... :)
"Som ett brev på posten".
Ja, men hon är då kräsen. Tidningen FOTO har fungerat perfekt i många år.

Med tanke på mina "erfarenheter" av tidningen Proffsfoto, så är jag helt klar över vad felet ligger.
Vad hjälper det med en bra tidning om man inte klarar av att leverera den.
 

Mesch

Aktiv medlem
Ni kanske har en fotointresserad brevbärare som gillar att läsa fototidningar... :)
Många är de beskyllningar som den stackars brevbäraren får ta. Många tänker inte på att det finns flera företag som bär ut post nu för tiden.
Många är de samtal som posten får som efter lite utredning visar sig vara något annat företags problem.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Sannolikheten att det är Posten eller Bring Citymail som är skyldiga är väldigt hög om vi pratar om post och tidningar. I vissa fall möjligen tidningsbudet i det senare fallet. Åtminstone några av dessa företag kan även distribuera annat än morgontidningar.

Frågan blir förstås om Bring Citymails anställda inte är brevbärare? De kanske kallas "brevtekniker" enligt någon modern modell. ;) Fast jag har för mig att de kallar dem för Cityman eller något dylikt.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja det är illa att två olika utskick inte kommer fram. Jag får ta och göra ngt test, tex att skicka 4 tidningar som skickas en per dag och så får vi se om de kommer fram. Testar det inom kort.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Proffsfoto var slut hos ICA också. Det verkar vara omöjligt att få tag i den. Men skall till Uddevalla för bilservice på onsdag och kommer då att kolla på Torp.
Vi har lantbrevbäning här hos oss. En liten snäll tant som kör postbilen. Hon har flera ggr kört ner till huset med paket trots att hon inte ens är skyldig att ta med dom.
 

abbeman

Aktiv medlem
Proffsfoto var slut hos ICA också. Det verkar vara omöjligt att få tag i den. Men skall till Uddevalla för bilservice på onsdag och kommer då att kolla på Torp.
Vi har lantbrevbäning här hos oss. En liten snäll tant som kör postbilen. Hon har flera ggr kört ner till huset med paket trots att hon inte ens är skyldig att ta med dom.
Efter att ha fått 3 nummer av senaste Proffsfoto så kikade jag närmare vem det var adresserat till; Lars Göran visade det sig. Det är alltså fel adress angivet på din prenumeration. Skicka ett mail till David med rätt adress så löser det sig nog.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Efter att ha fått 3 nummer av senaste Proffsfoto så kikade jag närmare vem det var adresserat till; Lars Göran visade det sig. Det är alltså fel adress angivet på din prenumeration. Skicka ett mail till David med rätt adress så löser det sig nog.
Att det inte kommer tidningar till adresser de inte är adresserade till känns inte alltför förvånande... :)
 

Mesch

Aktiv medlem
Sannolikheten att det är Posten eller Bring Citymail som är skyldiga är väldigt hög om vi pratar om post och tidningar. I vissa fall möjligen tidningsbudet i det senare fallet. Åtminstone några av dessa företag kan även distribuera annat än morgontidningar.

Frågan blir förstås om Bring Citymails anställda inte är brevbärare? De kanske kallas "brevtekniker" enligt någon modern modell. ;) Fast jag har för mig att de kallar dem för Cityman eller något dylikt.
Jag menade postens brevbärare, fast det slant visst i hjärnan. :)
 
ANNONS