MixPix
Aktiv medlem
Det är en ren fröjd att läsa Erik Rosenbergs Fåglar i Sverige, även om Fågelguiden är överlägsen när det gäller artbestämning
Jag gillar även praktversionen av Fågelguiden som helt enkelt heter Fåglarna.
Ska oxå kollas upp, tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en ren fröjd att läsa Erik Rosenbergs Fåglar i Sverige, även om Fågelguiden är överlägsen när det gäller artbestämning
Jag gillar även praktversionen av Fågelguiden som helt enkelt heter Fåglarna.
Nåt tips på bra med foto? De jag har suger rätt ordentligt...
Apropå fågelguiden...finns det nån "måste-fågelbok" nr2?
Menar om det finns nåt bra komplement man borde skaffa när man inte hittar i fågelguiden (och innan man fått svar från alla otroligt hjälpsamma skrivare i denna tråden)?
Förstår såklart att det finns massa litteratur och mer riktade böcker om tex trutar, rovfåglar etc men finns det nån självklar bok man borde skaffa efter fågelguiden?
Tips emottages ytterst tacksamt!!![]()
Någon somkan säga mig vad detta är för krabat???
Kan man få lite hjälp fotat vid fågelmatningen Hustegaholm Lidingö, jag identifierade Kåltrast, grönsiska, trädkrypare nötskrika talgoxe och blåmes idag!
Har en enkel fågelmatning bestående av talgbollar i trädgården. Villaområde i centrala Malmö.
Har mest gråsparvar och pilfinkar där, samt ett par talgoxar och blåmesar. Rödhaken har varit där en dag.
Men igår såg jag något annat. Eller, är det så enkelt att det är en ungfågel av gråsparv alt pilfink? Förslag på vad jag skall leta på i Fågelguiden?
Bifogar dels en översikt så ni får storleken och sedan en closeup.
Tack på förhand.
Hej
Hade i veckan besök av en ny bekantskap vid fågelbordet.
Vad kan det vara ?
//Björne
Grönsiska är vad jag tror just nu, hona.
/Henrik
Halloj!
Såg denna gås tillsammans med några Kanadagäss idag vid Råstasjön i Solna. Är det en unge av nåt slag eller kanske en blandning? Nån som vet?
/M*
Ännu en bastard med diverse olika gener i sig......
/Oscar