Annons

Stats eller liknande

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Jag skulle tycka att det var kul om vi, som på flickr kunde få en tidspil och ett diagram där man ser hur många besökare vi har. Det är mer intressent än att se VILKA som besökt mig tycker jag.

Jag lägger inte in så mycket bilder på fotosidan längre då jag helt enkelt ledsnat på att inte ha någon kul på hur många som besöker mig och tittar på mina bilder. På flickr så ser jag direkt när jag lagt in nya bilder. Då stiger antal besökare markant. Det ger mig en kick att fortsätta.

Ja det är en bra idé. Fn har vi inte den detaljnivån på visningsloggning att vi kan dra upp en graf över tiden så snyggt som Flickr har, det krävs en utbyggnad av datamodellen isåfall vilket för det till en lite större grej.

Men man kan ju tänka sig något enklare, att man tex någonstans presenterar en lista på ens senast uppladdade bilder och ser på varje hur många gånger de visats - så ser man lite enklare att det händer något.

Har också funderat på en sida med Topplistor men som bara tar med ens egna bilder, så kan man leta fram vilka av ens bilder som kommenterats mest odyl.

ANNONS
Götaplatsens Foto