ante_77
Avslutat medlemskap
Så Windows är bäst för de som inte kan läsa? Eller hur menar du?
Jag sover inte dåligt men jag kräver att vi nollställer rösningen och börjar om!
Nej, Windows är aldrig bäst.
Ja, börja om med omröstningen är ett måste.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så Windows är bäst för de som inte kan läsa? Eller hur menar du?
Jag sover inte dåligt men jag kräver att vi nollställer rösningen och börjar om!
Nej, Windows är aldrig bäst.
Ja, börja om med omröstningen är ett måste.
Detta är en observation.
Har fått en ny Dell Latitude och den kostar något mindre än en Mac. Hur känns den?
Bildskärmen är riktigt dålig med en anmärkningsvärt dålig betraktningsvinkel.
Locket är svarteloxerad aluminium där då oxidskiktet är ultratunnt. Jag lade ett spiralblock på locket och nu är det repor efter spiralen.
Laptopen är belagd med en skum gummibeläggning med obehaglig känsla.
Batteriet hänger utanför laptopen för att få samma batteritid som Mac
Trackpaden klarar scrollning men med stora steg och ryckigt och i Outlook skrollas fel områden. Markören på inlådan, då skrollas tasklistan.
Det är inte Windows som är felet här utan mer Dell. Mac är high-end produkter i hög grad. Dell är inte high-end.
Sen börjar ju Macarna på 5600:-, men det är en annan diskussion...
Fast du är ju fortfarande ute och cyklar när du skriver om "de obligatoriska 12.000". En MBP13 kostar 9500 kr, en MBA får du för nån tusenlapp mindre.Vi snackade om en bärbar Dell, alltså snackade jag om bärbara MACar.
Du får ta hand om ditt filsystem och windows. Defragmentera disken osv.
Varför?
Det behöver jag ytterst sälla på min Mac. Användarvänlighet!
Jag vill använda min dator till det jag köpt den för, inte för att sitta och hålla på med underhåll av den en gång i månaden för att den inte ska säcka ihop totalt.
"Windows är aldrig bäst". Nog för att benchmarks över plattformar aldrig riktigt funkar så visar det att windows är bättre på att rendera 3d än mac. Har även sett tester där den komprimerar/packar upp mappar snabbare. Många vill inte vara låsta vid ett system och återförsäljare och andra tweaka varenda lilla grej på operativsystemet, vilket inte går i mac. Många tycker det är behagligare att koda på windows eller ubuntu, eftersom de har mycket fler och bättre program samt att operativsystemet är mer kompatibelt. Det finns en anledning till att system- och spelutvecklare föredrar windows eller ubuntu över mac.
Installera Diskeeper så slipper du oroa dig då det defragmenterar filer hela tiden.
Eller så kör man helt enkelt Windowsprogrammet på sin Mac.Om man saknar ett program till Mac som bara finns till Windows är det bara att söka i Mac App Store (eller någon annan stans på nätet), så hittar man i stort sett alltid ett lika bra eller bättre program som utför samma uppgift.
Eller så kör man helt enkelt Windowsprogrammet på sin Mac.