Annons

Vem står i kö för en 1DX?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min återförsäljare räknar med att kunna ge mig ett leveransbesked i dag eller i morgon .. det är det senaste som jag har hört.

Väntar också tålmodigt, men börjar lessna och köper en 5D MKIII om jag inte har 1an här inom en månad :(

Står i kö på Scandinavian Photo. Eftersom jag inte är tidningsman så vet man inget om leverans men tydligen har några hus gått till tidningarna. Eftersom jag fotar fågel är det ju ingen panik - fliyger en bort finns det tusen åter... /Gunnar

Jag fattar inte varför de säger "maj", "juni", "juli" och inte istället VI VET INTE.

September, då har jag gett upp.

Vargen kommer...

Det finns ett antal som distribuerats till de fotografer som ska till OS men annars är det nog knapert...

Jag hörde att i alla fall ett par vanliga fotografer i Danmark hade fått sina ex i förra veckan.

Hej Freddy
Ja du kan ju köra en 5DIII med dina små händer... garv.gif
(jag begriper inte hur du kan greppa Hasseln...)

Jag fattar inte varför de säger "maj", "juni", "juli" och inte istället VI VET INTE.
...

Det håller jag med om.
Det är rent generellt dåligt med besked från de olika leverantörerna. Det verkar som om man numera har en strategi att annonsera/presentera vad man har på gång, inte vad som finns att köpa.
Det här måste vara knepigt för återförsäljarna som inte får sålt så mycket - många väljer helt enkelt att vänta på den 'nya modellen'

Det håller jag med om.
Det är rent generellt dåligt med besked från de olika leverantörerna. Det verkar som om man numera har en strategi att annonsera/presentera vad man har på gång, inte vad som finns att köpa.
Det här måste vara knepigt för återförsäljarna som inte får sålt så mycket - många väljer helt enkelt att vänta på den 'nya modellen'

Precis. Det var som bekant snart ett år sedan som pressreleasen kom. Jag höll i ett produktsionex. på Fotosmässan i November. Det är galet att det ska ta så pass lång tid innan kunden får kameran i handen.

September, då har jag gett upp.

Vargen kommer...

Rätt enkelt.
De säger så för att lura folk så de inte går och köper en Nikon D4 istället.

Canon gör bra kameror, men deras sätt att snåla med uppgraderingarna, lite halvtaskig kvalitet på slutavsyning, prishöjningar, överdrifter/osanningar om prestanda extra tillbehör för standardgrejer - man får t.ex. inte ens med motljusskydd till objektiven osv. Och lite dryga oärliga stil är det som gör att jag inte gillar märket som sådant speciellt mycket.

Vilket annat märke som helst hade drabbats hårt om de behandlat sina kunder så, men Canon har lyckats bygga upp en aura kring märket och fått extremt lojala kunder.

/Mats

Nu kan ju frågan med ja besvaras. Är det någon av er som beställt kameran som fått något livstecken eller någon föraning om när det kan bli leverans till vanliga dödliga? /Gunnar

Jag räknas definitivt som vanlig dödlig. Förbeställde på morgonen samma dag som den utannonserades från Canon. Tror jag var nr. 5 i kön hos SP.
Jag hämtade min kamera i Onsdags på Scandinavian Photo.
De hade då fått in först ett hus och sen en ytterligare leverans med 4 hus.

Jag räknas definitivt som vanlig dödlig. Förbeställde på morgonen samma dag som den utannonserades från Canon. Tror jag var nr. 5 i kön hos SP.
Jag hämtade min kamera i Onsdags på Scandinavian Photo.
De hade då fått in först ett hus och sen en ytterligare leverans med 4 hus.

Tack för info, då vet man att det rullar på. Jag vet inte vad jag har för könummer men det var länge sen jag ställde mig i kön. Lycka till med nya kameran! /Gunnar

Tack Andreas. Då får vi se hur länge det dröjer... Det är ett helt gäng före mig vad jag vet, så det lär väl dröja :(

Jag blev uppringd av SP igår om att en 1DX väntade på mig. Vet dock inte vilket könummer jag hade..

Nu kan ju frågan med ja besvaras. Är det någon av er som beställt kameran som fått något livstecken eller någon föraning om när det kan bli leverans till vanliga dödliga? /Gunnar

Jag har fått mitt eget ex från Goecker. Jag har sett på Facebook att flera fotografer fått sina exemplar.

ANNONS
Götaplatsens Foto