mikael.b.roos
Aktiv medlem
Urban: amen to that!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tredje gg gillt.Sjukt onödigt att vara så dryg kan jag tycka, det tillför bara sura miner i diskussionen och är inte proffsigt alls.. arrogans verkar vara allmänt vedertaget bland svenska fotografer.
Jag förstår att allting inte är svart eller vitt.. Men Faktum kvarstår att en person utan kunskap och utan viljan att skaffa sig kunskap inte lär ha nytta av fördelarna och funktionerna i en så avancerad kamera. Visst kan man springa och ta bilder av sina kompisar och spaghetti med en kamera plus objektiv för 20 papp, men det hade nog blivit både lättare och billigare med en kamera för 5 papp.
Sen vad man gillar är en helt annan femma, och hade man bara haft råd att gå efter vad man gillar så hade ju denne svensken bara käkat hamburgare och haft fotoutrustning som fyllt en lastbil, och även haft lastbilen då.
Jag står fast vid att inte rekommendera en dyr, avancerad kamera till en person som sannolikt aldrig lär dra nytta av potentialen, just för att det är för mycket pengar att kasta i sjön. Och alla tvingas vi väl tänka ur ekonomisk synpunkt?
Tredje gg gillt.
Jag är inte dryg, jag vänder mig emot dina svepande generaliserande formuleringar. O det gjorde du faktiskt redan själv i andra inlägget där du tydligt omformulerar dig.
O i det här tredje finns det tydliga o klara motiveringar som är mycket bra o förståeliga o jag håller helt med.
(förutom om min dryghetmen man måste ju inte vara överrens om allt.)
Hej!
Jag tänkte köpa en ny kamera.
.......
Jag vill ha en kamera som kan ta fina, skarpa bilder ...
... - finns det en ta bild-knapp och en av/på-knapp är jag helt nöjd. ...
... Snälla snälla hjälp!
Tack! Fint med så långt svar.
Jag har just nu en Canon EOS 500D (eller det kanske är 450D? inte så bra koll). Den tycker jag iallafall inte alls om. Inget bra djup i bilderna och väldigt dålig i mörker. Och väldigt gammal helt enkelt.
Men mellan 5D och 7D tror du på 5D till mig? Är 5D komplicerad att ta bilder med eller är det bara att fotografera? Av alla bilder jag sett tagna av 5D, har en vän till exempel, så är det ju hur fina bilder som helst! Och hon ska inte vara någon djupdykare i fotografering hon heller. Tror jag.
Tack!
finns det en ta bild-knapp och en av/på-knapp är jag helt nöjd.
Ett effektivt sätt att förolämpa en fotograf är väl att säga "vilken fantastisk bild, du måste ha en riktigt bra kamera!!!!!" (Jag vet inte om detta påstående bidrar med något till denna tråd men jag kände för att skriva det)
Ett effektivt sätt att förolämpa en fotograf är väl att säga "vilken fantastisk bild, du måste ha en riktigt bra kamera!!!!!" (Jag vet inte om detta påstående bidrar med något till denna tråd men jag kände för att skriva det)
Detta har jag fått höra några gånger från oinsatta, förklarar var gång att det är fotografen det hänger på och inte utrustningen.. ganska motsägelsefullt när man har 20lakan runt halsen..