Annons

Nikon vidvinkelobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Nikon vidvinkel objektiv?
Är lite i valet eller kvalet faktiskt. Har just nu ett 18-35 mm f3,5 som är ok men inte helt nöjd med detta och använder det inte lika mycket som jag hade hoppats.
Har även haft ett 24 mm f2,8 som jag heller inte var helt nöjd med! Så nu går jag i valet att sälja min zoom och kanske köpa någon nyare prime tex 28 mm f1,8 G eller någon anna zoom typ 20-35an eller så. Vad har ni för tankar och erfarenheter? Budget runt 3-6 tusen.
/Martin..

Tydligen inte;) tittade igenom några trådar snabbt och såg ingen som direkt besvarade min fråga. men om du tyckte att så var fallet får du gärna länka eller besvara.
/Martin.

Bara för att du inte hittar svaret på din fråga i forumen så innebär inte det att du ska skapa ännu en tråd i exakt samma ämne.

Den tidigare tråden är nu bortrensad, så nu kan ni återgå till ämnet :)

Kommentarer kring moderering tas i forumet fotosidan.se

/Mod

Jag har en fråga angående den. 28 1.8G. Hur beter den sig i motljus tex med solen i bild?

Jag har en fråga angående den. 28 1.8G. Hur beter den sig i motljus tex med solen i bild?

Inte testat, men den känns inte flarekänslig. Fotat hårt med den i soljus från olika håll i ett par dagaroch det blir inte de där tråkiga färgreflexerna som uppstår med 14-24. Skall testa motljus någon dag.

Jag köpte nyss 28/1,8G och gillar den! Det lilla jag hunnit testa så tecknar den fint och är skarp.

O vad är du inte gillar med 18-35?

hehe hmm inte helt nöjd med bilderna det producerar bara. Det är ett bra objektiv helt klart speciellt för de pengarna man betalar jämförelsevis med andra vidvinklar. Lite plastigt också kan jag tycka. Kul med den extrema vidvinkeln dock. Jag har tagit en hel del bilder som jag är nöjd med, men överlag tycker jag bättre om andra objektiv jag har.
/Martin.

ANNONS
Götaplatsens Foto