JuliaLundin
Medlem
Någon samsung nx kamera med en pannkaka kanske? Eller någon annan samsung.. Dom flesta samsung kamerorna har ingbyggd wifi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är av betydelse att man gör tvärtom, dvs att kameran ansluter till telefonen. Annars förlorar man internetanslutningen, om inte telefonen är smart nog att fortsätta använda 3G trots existerande Wifi.
Det kanske är en inställning men varken android eller ios behåller internetfunktionalitet om kameran agerar hotspot när jag provat.
Min 4S kan ta emot data från internet via 3G medans den är ansluten till kameran, trots wifi i huset.
Vad vill man göra med mobilen medans man är ansluten till kameran? iPhone kan inte det här med att köra flera saker samtidigt.
lutar ju åt en sony cybershot rx100 m2 men...
jag gillar inte viewfindern
jag gillar inte heller bakside skärmen, tycker man kunder vrida på den mer
triggertrap verkar fungera men jag har inte fått det helt konfirmerat än
sony utvecklar smartphone timelapse api, hoppas det kommer till rx100 och inte bara qx
Har du nån info på triggertrap+RX100II? Inte ett ord om kameran på triggertraps forum.
Utan att ha använt Triggertrap Mobile ännu (har visserligen en liggande med sladdar till såväl Canon som Sony, men har ingen smartphone att köra alltihop med...) så är min bedömning i alla fall att det är svårt att utveckla stöd för RX100, men att det sannolikt kommer stöd för RX100 II framöver.
.
…varför kostar rx100m2 mer än nex5r
förutom storleken och närgränsen ser jag inga fördelar
tack för svarSkärmen, blixten och framförallt sensorn! Se jämförelse. Dock inte sagt att 5R är en dålig kamera.