Annons

Liten andrakamera med wifi

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är av betydelse att man gör tvärtom, dvs att kameran ansluter till telefonen. Annars förlorar man internetanslutningen, om inte telefonen är smart nog att fortsätta använda 3G trots existerande Wifi.

Det kanske är en inställning men varken android eller ios behåller internetfunktionalitet om kameran agerar hotspot när jag provat.

Min 4S kan ta emot data från internet via 3G medans den är ansluten till kameran, trots wifi i huset.
Vad vill man göra med mobilen medans man är ansluten till kameran? iPhone kan inte det här med att köra flera saker samtidigt.

Min 4S kan ta emot data från internet via 3G medans den är ansluten till kameran, trots wifi i huset.
Vad vill man göra med mobilen medans man är ansluten till kameran? iPhone kan inte det här med att köra flera saker samtidigt.

Om jag fotar i några timmar brukar jag vilja ha skype och mail igång även om jag använder telefonen samtidigt som sökare/fjärr.

Nu använder jag min android som hotspot så det är inget problem.

När jag provade med en iphone5 och kameran som hotspot lurades telefonen till att försöka routa trafiken genom kameran vilket förstås inte går.

lutar ju åt en sony cybershot rx100 m2 men...

jag gillar inte viewfindern
jag gillar inte heller bakside skärmen, tycker man kunder vrida på den mer
triggertrap verkar fungera men jag har inte fått det helt konfirmerat än
sony utvecklar smartphone timelapse api, hoppas det kommer till rx100 och inte bara qx

lutar ju åt en sony cybershot rx100 m2 men...

jag gillar inte viewfindern
jag gillar inte heller bakside skärmen, tycker man kunder vrida på den mer
triggertrap verkar fungera men jag har inte fått det helt konfirmerat än
sony utvecklar smartphone timelapse api, hoppas det kommer till rx100 och inte bara qx

Har du nån info på triggertrap+RX100II? Inte ett ord om kameran på triggertraps forum.

inga supersäkra svar men tyvärr
triggertrap supportar ej rx, om det nu betyder att den inte fungerar vet jag ej, men jag antar det

sonys api verkar inte heller fungera med rx

trist, verkade vara en så bra kamera, alltid är det nåt skit

undrar om det inte finns nån annan tredje part som gör nån timelapse fjärr till sonys rx, hette de inte zebra som sålde sånt där?

Utan att ha använt Triggertrap Mobile ännu (har visserligen en liggande med sladdar till såväl Canon som Sony, men har ingen smartphone att köra alltihop med...) så är min bedömning i alla fall att det är svårt att utveckla stöd för RX100, men att det sannolikt kommer stöd för RX100 II framöver.
.

Utan att ha använt Triggertrap Mobile ännu (har visserligen en liggande med sladdar till såväl Canon som Sony, men har ingen smartphone att köra alltihop med...) så är min bedömning i alla fall att det är svårt att utveckla stöd för RX100, men att det sannolikt kommer stöd för RX100 II framöver.
.

man kan ju alltid hoppas, tyvärr skriver de själva inget om att de ska ge rx stöd, bara att de inte stödjer rx förnärvarande

har gjort en liten lista

Nokia luma 1020 ?

Panasonic Lumix LX7 3700:- timelapse
Panasonic Lumix F1 3800:- wifi
fuji x20 4500:- bra video, snabb. viewfiender, zoom
canon g1x 4800:- snabb, zoom, stor sensor
leica dlux6 6500:- timelap, bra video, snabb, ljusstarkt obj, zoom
sony rx100ii 6500:- bra video, ljusstark, zoom, stor sensor
ricoh gr 6500:- timelapse, snabb, stor sensor
nikon coolpix A 8000:- timelapse, stor sensor
fuji 100s 11000:- bra video, snabb, ljusstark, viewfiender, stor sensor

ingen som direkt blir vinnare
gillar sony, leica och fuji
panasonic samarbetar m leica, också intressant

glömde ju 2 pg
Leica C typ 112 (undrar om den är bättre än dess utgpkt lumix)
och sony rx10

nå, leican verkar intressant, har inte hittat nåt om timelapse dock tyvärr

Lumix LX7 leder
insåg att timelapse är viktigare än wifi

fast när man börjar skärskåda upptäcker man lite trista saker
tråkiga bilder, rolig video
timelapse, inge wifi, inge wievfinder

efter ett tag stod slutstriden mellan lumix lx7o leica dlux6,innan jag insåg att det var samma kamera, nå leican är ju inte värd 3000 till bara för utseendets skull tyvärr, enda spec som skillde verkade vara utseende och batterier

nice å hitta en kamera som är billigare än alla andra

nä va fan, sålde lx7an
inte min cup of tea
nya mål...

sony nex 6 - panncake el kit obj
sony a7 - beroende på storlek och pris
gopro hero black edition - lite begränsad för foto, mer kompliment eg

jo jag upptäckte att nex kamererna är så små, som en kompaktkamera nästan
bara man inte har för stort objektiv, och det blir ju bättre bilder än tom rx100m2 vad jag fattar

om sonys nya ff är liten och billig som sägs så är det ju också ett intressant val, den ska ha nex appar också skulle jag vilja, synd att den saknar ibis, vore bra vid filmning

gopro saknar kamera att gå ut på stan o fota med

troligen blir det en nex6

NEX-6 är en mycket omtyckt kamera. En liten "skrutt"-kamera som är kapabel till att åstadkomma fantastisk bildkvalitet. Har länge varit den mest sålda NEX-modellen (och därmed också världens mest sålda spegellösa kamera).

Klart att du ska vänta någon vecka och kolla vad som (enligt ryktena) kommer att presenteras nästa vecka. :)
.

nå det blev en nex5r
just kvalite måste jag säga
och timelapse fungerar bra
ingen viewfinder men den kosta bara 3900 mot nex6 7000(såg att den gått ner nu till sex papp)

ända är att den är aningen för stor
och dålig närgräns
inte säker på att panncake skulle hjälpa storleksmässigt heller

varför kostar rx100m2 mer än nex5r
förutom storleken och närgränsen ser jag inga fördelar

ANNONS