Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apple Thunderbolt 27" skärmen, Åsikter om den?

Produkter
(logga in för att koppla)

kmsellin

Aktiv medlem
Hej,

Jag är intresserad av Apple Thunderbolt 27" för bild redigering. Använder idag en FlexScan S2231W och Spyder 3 elit för att kalibrera skärmen innan redigering.

Ni som kan Mac och jobbar i denna miljö, hur har ni upplevt Apple Thunderbolt 27" skärmen, samt visar den färger korrekt efter kalibrering?

MVH

Din nuvarande skärm fixar 92% av Adobe RGB.

Appleskärmen är i stort sett en sRGB-skärm. Så för bildbehandling med krav på output så tycker jag inte den är optimal....

Hej,

Jag är intresserad av Apple Thunderbolt 27" för bild redigering. Använder idag en FlexScan S2231W och Spyder 3 elit för att kalibrera skärmen innan redigering.

Ni som kan Mac och jobbar i denna miljö, hur har ni upplevt Apple Thunderbolt 27" skärmen, samt visar den färger korrekt efter kalibrering?

MVH

För bildbearbetning är thunderboltskärmen ingen större uppgradering. Som dockningsstation är thunderboltskärmen mycket bättre än Flexiscan-skärmen.

/Karl

ANNONS
Götaplatsens Foto