Annons

Nik Software update?

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Någon som förstått eller vet hur det funkar med uppdateringar till Nik Softwares produkter efter att Google tog över plug in-programmen. Har inte hört ett jota om några uppdateringar sedan jag skaffade hela paketet för ca 5-6 månader sedan.

Tycker det finns funktioner i Color Efex Pro som jag gärna sett i Silver Efex Pro och vice versa.

Det blev ett tämligen sent svar på din fråga, så du har säkert redan tagit reda på det, men ändå; Av någon outgrundlig anledning kollar inte programmen själva av om det finns en ny version, och jag har inte fått några nyhetsbrev.

Det visade sig att man får senaste versionen genom att använda länken man fick i mejl när programmet köptes. Sitter just nu och hämtar senaste versionen, som är ordentligt mycket större så det har nog hänt en del.

Det är väl så att Nik använder sig av Google autoupdate. En uppdateringsfunktion som sköts i bakgrunden utan att meddela sig. Det gäller visst att stänga ner både Nik-programmen och värdprogrammen för det för att uppdateringen ska ta fart.
Uppdateringssättet är hårt kritiserat i forum på Google+ och jag gillar det inte heller. Det är krångligt att veta om man har det senaste eller inte.
Ett alternativ är att ladda ner trialversionen och installera den. Insallationen förstår om du har en batald version och då har du den senaste. Lite omständigt...

Tack Anders. mailade Google och fick svar direkt. Fick en länk till uppdatering av programmet och Google update så nu har jag senaste versionerna.

Hmm... undrar varför inte jag fått den med automatik då. De befintliga modulerna har jag inte sett någon skillnad på dock, så de kanske har uppdaterats.

Hej Paul,
Skulle du kunna lägga upp länken till Google för uppdatering av Nik Software?
Vad använder ni för program att starta Nik från. Själv skaffade jag PS Elements då jag gick från CNX2. Något bättre förslag som inte kostar skjortan (PS). Man kan ju inte använda HDR under PSE.

Länken är personlig, så den är inte så lyckad att lägga upp ;)

Om ni inte har kvar mejlet kan ni få ett nytt genom att kontakta deras support.

ANNONS
Götaplatsens Foto