Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eyelead till Sony på Nikon ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonte_rm

Aktiv medlem
Köpte fel Eyelead och köpte den till Sony. Jobbigt att skicka tillbaka då det var i England så undrar om någon här vet om Sonyversionen fungerar på Nikon. Originalet ska ju gå till alla utom Sony för på Sony så lämnar det spår eller något sånt men jag har inte hittat något om ifall version Sony skulle gå eller inte gå på Nikon.

Annars får jag väl försöka sälja den och köpa en ny.

Mvh / Johannes

Köpte fel Eyelead och köpte den till Sony. Jobbigt att skicka tillbaka då det var i England så undrar om någon här vet om Sonyversionen fungerar på Nikon. Originalet ska ju gå till alla utom Sony för på Sony så lämnar det spår eller något sånt men jag har inte hittat något om ifall version Sony skulle gå eller inte gå på Nikon.

Annars får jag väl försöka sälja den och köpa en ny.

Mvh / Johannes

Så länge det är samma sensorstorlek, aps-c eller småbild, så borde det inte vara något problem. Om det inte uttryckligen står någon varning någonstans "Use with any other brand may cause damage" osv så borde det ju vara ganska riskfritt. Misstänker att Sony-varianten har lite annat lösningsmedel, men funktionen i övrigt borde ju vara identisk.

ANNONS
Götaplatsens Foto