Annons

Mobilanpassning

Produkter
(logga in för att koppla)

reboot81

Aktiv medlem
Få fora jag besöker är så dåligt anpassade till mobila enheter som FS.
Jag sitter på en 7+ med många pixlar, ändå är det första jag behöver göra när jag öppnar en sida att scrolla ner.

Jämför storleken på knappen för ny diskussion (besvara) mot den pyttelilla 2:an för att gå till nästa sida.
Att det ena går att klicka på Besvara innan man sett hela träden, ja det är ju som att inbjuda till en replik innan första talaren avslutat meningen.


Gör jag något fel? Jag är medveten om att man inte kan trolla fram en responsiv design, men nu är mina önskemål i form av mindre whitespace och sällan använda funktioner,, tex koppla produkt. Content first liksom.

Och vill man minska på antalet trådar,, höja kvalitén på de som finns och minska röran på forumet så vore väl en sökfunktion bättre än knappen Ny diskussion överst?
 

Bilagor

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja det finns absolut mer att peta på att få det tajtare. Att undvika scroll neråt har inte varit någon uttalad målsättning, tvärtom, allt mobilt känns naturligt att man får scrolla. Många sajter kör en annons överst (kommer väl sluta med att vi också lägger till). Jag tycker att happyride.se har gjort en fin responsiv design. Där kan vi inspireras.

Likaså behöver/skall det inte finnas onödiga element, tex infotexten om FS fora är bra på desktop men tar väldigt mycket fokus mobilt. Likaså så kan ju navigeringen vara större och tydligare. Vi får peta vidare helt enkelt.
 
ANNONS