Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt objektiv MAX 5k

Produkter
(logga in för att koppla)

asjohem

Aktiv medlem
Tjena!

Jag ska införskaffa ett nytt objektiv men har inte stor koll på detta så behöver lite tips

Jag har då en Nikon D3300 med kit objektiv, 18-55mm. Då jag är nybörjare så vet ja inte idag vad man kommer fota mest (personer, bilar, natur) Så min fråga är: Ska man skaffa ett bättre allround objektiv, eller köpa två lite billigare för olika ändamål?

Min budget är verkligen MAX 5000:- och ska ja betala det så får det nog vara WOW känsla för objektivet, som det ser ut nu. Jag har funderingar på ett begagnat Sigma 24-70 2.8 objektiv men har inte all koll idag.

Så tips mottages varmt!

Alla - ja jag tror alla - som kör Nikon DX borde ha Nikons egna 35/1,8 DX. Kostar typ 2 kkr nytt.
Litet, lätt, skarpt och i sammanhanget billigt. Funkar hyfsat allround.
Och vet du inte precis vad du ska ha det till så är det nog ett bra val.

Tjena!

Jag ska införskaffa ett nytt objektiv men har inte stor koll på detta så behöver lite tips

Jag har då en Nikon D3300 med kit objektiv, 18-55mm. Då jag är nybörjare så vet ja inte idag vad man kommer fota mest (personer, bilar, natur) Så min fråga är: Ska man skaffa ett bättre allround objektiv, eller köpa två lite billigare för olika ändamål?

Min budget är verkligen MAX 5000:- och ska ja betala det så får det nog vara WOW känsla för objektivet, som det ser ut nu. Jag har funderingar på ett begagnat Sigma 24-70 2.8 objektiv men har inte all koll idag.

Så tips mottages varmt!

Hej!