Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Cthorsen

Medlem
Köpte just ett Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS
inga problem betala med Pay pal hade det på 6 Dagar.

dom skickar i från irland och frankrike nu

hur som helst gick smidigt dänna gången ,ed

Cht
 

Goooran

Aktiv medlem
Köpte just ett Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS
inga problem betala med Pay pal hade det på 6 Dagar.

dom skickar i från irland och frankrike nu

hur som helst gick smidigt dänna gången ,ed

Cht
Bra att det fungerar, min kamera skulle skickats med DHL från Frankrike, men DHL fick aldrig paketet. Pengarna tillbaka dagen efter reklamation.
 

Felixe

Ny medlem
Går det att dra av det man köpt på e-infinity på sitt företag fast man inte har betalt någon moms? Jag vet såklart att det inte går att dra av momsen eftersom man inte betalar någon, men går det att dra av allt annat? Skatteverket kanske inte godkänner det eftersom det inte är någon betald moms? Finns några objektiv jag gärna hade köpt där, om jag kan kvittera ut utgifterna såklart, annars kan jag lika gärna köpa direkt från svensk återförsäljare.
 

fälgöra

Ny medlem
Går i planer på att skaffa nytt kamera hus. Och såg denna sidan. Rätt stor prisskillnad gämfört med svenska butiker. Har tittat på canon r6 och r5. Nästan 10k skillnad i pris. Men man blir suspekt då jag inte hört talas om denna sida innan
 

krisljungberg

Aktiv medlem
Går i planer på att skaffa nytt kamera hus. Och såg denna sidan. Rätt stor prisskillnad gämfört med svenska butiker. Har tittat på canon r6 och r5. Nästan 10k skillnad i pris. Men man blir suspekt då jag inte hört talas om denna sida innan
Det är bara att shoppa på. Vi är många som handlat därifrån. Jag har handlat både objektiv och kamerahus (två separata tillfällen). Kamerahuset fick jag hem på några dagar, men objektivet hade dom nog inte i sitt europa-lager utan fick väl beställa hem från Hongkong eller vart dom nu håller hus normalt sett. :p

Deras lagerstatus får man dock ta med en nypa salt. Maila dom först och kolla om varan faktiskt finns i lager innan du beställer, annars kan du bli sittandes i veckor utan att något dyker upp.
 

StanM

Aktiv medlem
Jag har också köpt ett objektiv från e-infinity. Det skickades från Frankrike och kom inom en vecka. Allt funkade smärtfritt.
Ang kamerahus så vet jag inte om man får ett hus med programvara för svenska menyer eller om man får hålla tillgodo med engelska.
 

DanNikon77

Aktiv medlem
Jag har också köpt ett objektiv från e-infinity. Det skickades från Frankrike och kom inom en vecka. Allt funkade smärtfritt.
Ang kamerahus så vet jag inte om man får ett hus med programvara för svenska menyer eller om man får hålla tillgodo med engelska.

Har köpt 1st D750, 1st D500 samt 2st D850 därifrån genom åren och alla har haft svenska menyer.
 

Sabud

Aktiv medlem
Har handlat från e-infinity innan Brexit ett antal gånger utan problem och efter Brexit en gång och ingen gång mer för mig.

Det finns en annan liknande handelsplats men med lite fördelar och ett `extremt´ högt kundomdöme som grädde på moset. ( mycket positiva röster på DP review)

1. 3 års garanti ( i england)
2. Fri frakt med DHL express, etc.


/Stephan
 

MNB

Aktiv medlem
Har handlat från e-infinity innan Brexit ett antal gånger utan problem och efter Brexit en gång och ingen gång mer för mig.

Det finns en annan liknande handelsplats men med lite fördelar och ett `extremt´ högt kundomdöme som grädde på moset. ( mycket positiva röster på DP review)

1. 3 års garanti ( i england)
2. Fri frakt med DHL express, etc.


/Stephan
Aldrig beställt av dom, men hört gott om dom.

Men varför man beställer därifrån vet jag inte. T ex Fujifilm grejerna är lika dyra eller t om dyrare (pga svag krona) än här i Sverige. T ex X100V. Samma med Sony A7R IIIa. Exakt samma pris som billigaste på prisjakt (Scandinavian photo).

Anledningen att beställa från e-infinity är ju priserna som är betydligt billigare. Som exempel min X100V som jag köpte för något år sedan var över 5000kr billigare än i Sverige. Med gratis frakt. Visserligen bara 1 års garanti då.
 

DanNikon77

Aktiv medlem
Aldrig beställt av dom, men hört gott om dom.

Men varför man beställer därifrån vet jag inte. T ex Fujifilm grejerna är lika dyra eller t om dyrare (pga svag krona) än här i Sverige. T ex X100V. Samma med Sony A7R IIIa. Exakt samma pris som billigaste på prisjakt (Scandinavian photo).

Anledningen att beställa från e-infinity är ju priserna som är betydligt billigare. Som exempel min X100V som jag köpte för något år sedan var över 5000kr billigare än i Sverige. Med gratis frakt. Visserligen bara 1 års garanti då.
Gfx 100s skiljer det ca 13000 kr på jämfört med cyberphoto.

Xt4 med 16-80 f4 skiljer det ca 4500kr

Det går upp o ner.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Har handlat från e-infinity innan Brexit ett antal gånger utan problem och efter Brexit en gång och ingen gång mer för mig.

Det finns en annan liknande handelsplats men med lite fördelar och ett `extremt´ högt kundomdöme som grädde på moset. ( mycket positiva röster på DP review)

1. 3 års garanti ( i england)
2. Fri frakt med DHL express, etc.


/Stephan
Fast Panamoz är ju i UK som är utanför EU då lär det ju bli både moms och tull då den anländer i Sverige eller?
 

lonian

Aktiv medlem
Aldrig beställt av dom, men hört gott om dom.

Men varför man beställer därifrån vet jag inte. T ex Fujifilm grejerna är lika dyra eller t om dyrare (pga svag krona) än här i Sverige. T ex X100V. Samma med Sony A7R IIIa. Exakt samma pris som billigaste på prisjakt (Scandinavian photo).

Anledningen att beställa från e-infinity är ju priserna som är betydligt billigare. Som exempel min X100V som jag köpte för något år sedan var över 5000kr billigare än i Sverige. Med gratis frakt. Visserligen bara 1 års garanti då.
Priser hoppar. En dag kan det vara lågt pris och en annan dag kan det vara nästan lika som i Sverige. Nikon Z9 är lika dyr där och då blir det skillnaden att kameran ibland går att få tag på. Här är det väl minst ett års väntetid.
 
ANNONS