Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Minnesproblem Photoshop CC

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Hej,

Mitt Photoshop går extremt trögt. Jag vet att min dator har 12gb ram-minne och en i5 processor, vilket jag tycker borde räcka.
Jag har noll koll på datorer och undrar hur jag ska göra för att lösa följande problem: Problemet har uppstått senaste året, jag kunde till o med redigera 4K film tidigare, även om det gick trögt, nu är en 24mp raw fil segt som tusan att redigera i både ACR och i Photoshop..
Tack på förhand! PS_problem.JPG

Senast ändrad:
Detta säger ju bara att ditt grafikkort inte supportas. Vad har du för grafikkort? Har du tittat på listan om detta supportas?

Titta i Task managern vad det är som är flaskhalsen (jag antar att du kör Windows).

Hej,

Mitt Photoshop går extremt trögt. Jag vet att min dator har 12gb ram-minne och en i5 processor, vilket jag tycker borde räcka.
Jag har noll koll på datorer och undrar hur jag ska göra för att lösa följande problem: Problemet har uppstått senaste året, jag kunde till o med redigera 4K film tidigare, även om det gick trögt, nu är en 24mp raw fil segt som tusan att redigera i både ACR och i Photoshop..
Tack på förhand! Visa bilaga 167806
Jag hade tidigare samma problem. Köpte ett nytt grafikkort vilket löste problemet.

För mig ser det ut som att du saknar korrekt installerade drivrutiner för grafikkortet i burken. Se över det och installera de senaste.

Jag har exakt samma meddelande.
Jag svarar OK och sen funkar PS som vanligt.
Min dator är typ 10 år gammal. Det har inte hjälpt mig att fixa med drivrutiner.

ANNONS
Götaplatsens Foto