God dag, då är jag här och kladdar, då

. Fick min beställning från Sc Ph ganska omgående (tack Sc Ph) och skred till verket igår på min lediga dag. Började med att skriva ut div. testprintar och även printar för att skapa ICC - profiler. Det som såg så lätt ut på tuben (att läsa av färgkartorna för ICC - profiler) var inte riktigt lika enkelt i det verkliga livet, åtminstone inte för mig.
Med det sagt, så har jag några problem, och det är att det förekommer missfärgningar i testbilden (se bilaga), det ser ut som svart kladd. Jag gissar att det har något med transporten av pappret att göra (
gissar var ordet) och frågan är, Vad kan jag göra åt det ? Lägger även till en oredigerad testbild som
inte är behäftad med det problemet, konstigt nog.
Kan även konstatera att matta papper är nog inte för mig, de är allt för kontrastlöst, men å andra sidan har jag ännu inte skrivit ut någon redigerad bild på detta pappret ännu, för den ICC - profil jag lyckades (eller snarare misslyckades) med att skapa är fruktansvärd om man aktiverar korrektur på skärmen (simulera bläck och papper) med den ICC - profilen jag skapade, så det blir till att göra om det.
Men åter till frågan; Varför får jag dessa missfärgningar, vad kan jag göra åt det och varför får jag inte detta på testbilden !?
Visa bilaga 179445