Annons

snabbt minneskort till D40

Produkter
(logga in för att koppla)

peat

Ny medlem
Hej,
Jag har en Nikon D40, och enligt den tekniska informationen så ska den kunnan ta 5 sekvensbilder vid raw-format med 2,6bild/s.
Men min D40, tar bara tre snabba bilder.
Kommer detta ändras om jag köper ett snabbt minneskort? t.ex. ett extreme III, med 20Mb/s.
Är det någon som har testat?
Kommer jag även att kunna ta snabbare bilder med ett snabbt minneskort, eller är det kameran som begränsar mig?
Har någon sett en lista över skrivdata på minneskorten och sekvensbilder för Nikon D40?
Vilken minneskort rekommenderar ni mig att köpa? Då jag vill få ut så mycket som möjligt av min kamera, men inte spendera pengar på något som inte ger mig nått.

///Peter
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Testa att söka här, det var uppe för inte länge sen. Det var någon som länkade till en sån lista som du frågar efter fast för D200 tror jag.

Jag har en D200, och jag kom fram till att upp till Extreme III gör det en nämnvärd skillnad per krona, men över det begränsar kameran istället. Jag kan visserligen ta bortåt 20 bilder i 5 b/s men det kanske snarare beror på större buffert än högre hastighet?

Men vill du öka serietagingskapaciteten på ett enkelt sätt så fota i enbart Jpeg small i hög kvalité, då kan jag plocka ut 100 bilder med 5 b/s!
 
ANNONS