Annons

Nikon över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

staika

Aktiv medlem
Tvärstopp!

Det blev tvärstopp på våren.
Snö, blåst och kyla.
Några dagar tidigare var det 15+ och riktigt skönt att sitta på bryggan.
 

Bilagor

excesslight

Aktiv medlem
Tog en promenad runt sjön hemmavid och fick en bild på denna vanliga men intressanta fågel.
Jag håller med. Det är egentligen en intressant fågel, men vi är så vana vid den så man lägger inte märke till den. Desamma med skator, de har otroligt vackra fjädrar men många ser inte skönheten med dem för att de är så vanliga.

Det blev tvärstopp på våren.
Snö, blåst och kyla.
Några dagar tidigare var det 15+ och riktigt skönt att sitta på bryggan.
Jag längtar så efter våren! (och sedan sommaren).

Söderbergs Trappor vid Stadsgården.
Här gör vinjettering sig rätta som trycker in blicken mot det viktiga.

-----

Mycket fina bilder allihopa! :)
 

eskil23

Aktiv medlem
Här gör vinjettering sig rätta som trycker in blicken mot det viktiga.
Vinjetteringen var faktiskt helt oavsiktlig. Jag var tvungen att sätta på ett Gradual-ND filter för att J3:an skulle klara av att få med både den ljusa himlen och den mörka stenväggen inom sin ganska begränsade DR, och då blev det som det blev.
 

Eld

Medlem
Snöglopp idag

Jag tog med kameran på väg till fotoaffären och upptäckte då att det föll snöblandat regn på mig. Tog ett par bilder mest för att dokumentera vädret.

Jag satt och solade mig på denna brygga vid riddarfjärden förra veckan i 12-13 plusgrader.
 

Bilagor

ekcim

Aktiv medlem
Var iväg med ungar och frugan till något sm skulle vara en "vikingadag eller marknad" med massa roliga saker för barnen dock kameran över axeln och hittade ett djur i ett av stånden som såg lite kuligt ut.
 

Bilagor

staika

Aktiv medlem
Jag tog med kameran på väg till fotoaffären och upptäckte då att det föll snöblandat regn på mig. Tog ett par bilder mest för att dokumentera vädret.

Jag satt och solade mig på denna brygga vid riddarfjärden förra veckan i 12-13 plusgrader.
På en liknande brygga satt jag också och längtade efter våren:))

Christer
 

ekcim

Aktiv medlem
Kom lite snö härom dagen och hade med kameran som allt för sällan verkar åka med, tog ett kort på en av våra maskiner som fick lite att göra.

D800 med Tamron 28-75/2.8
 

Bilagor

Eld

Medlem
Igår lördag var det "nästan" vår i luften så jag tog med kameraväskan med kamera, två objektiv (35mm och 85mm) och flanerade i 3 timmar på stadens gator.

Nästan omedelbart så gick jag förbi denna veteranbil (Austin 7 tror jag det är).

Flera andra personer stoppade också och tog fram sina kameror samtidigt för att ta bilder av skönheten. Jag lyckades ta några bilder bland dom andra paparazzi-fotograferna. :)

D600, 85mm f/1.8
 

Bilagor

ANNONS