Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

sege

Aktiv medlem
Foton från två olika världar, ena är från Björns trädgård i Sthlm med några sköna mindre nyktra gubbar som som satt på trappan när jag gick förbi och det andra är från Ingarö efter att ha suttit på en sten en stund och väntat på att solen skulle droppa ner.
 

Bilagor

horvendile

Aktiv medlem
DSC_6772.jpg

Solnedgång från balkongen, tagen förra helgen har jag för mig. (Ja, med Nikon...)
Visst, jag har skruvat på reglagen i Lightroom. Men slutresultatet ligger ganska nära vad mitt öga subjektivt uppfattade. Förmodligen en aning överdrivet, men inte mycket.
För mig illustrerar det varför bildbehandling inte per definition är fusk. Om det nu fortfarande är någon som driver den linjen.
 

Sauron

Aktiv medlem
På promenad i mars

Passerar ofta denna kaxiga jycke när jag promenerar i Ljungsbro. Skäller först som en vakthund men viftar sen på svansen när man stannar och pratar med den. Nikon D7100 och 70-200 mm.
 

Bilagor

eskil23

Aktiv medlem
Under maj månad håller jag på med ett litet projekt för Wikipedia där jag cyklar runt och dokumenterar Stockholms parker. Alla bilder är tagna med D7100 med Nikon 16-85 utom Ivar Los park som är tagen med Sigma 10-20 och Engelska parken som är tagen med en Nikon1 J3.

* Långholmsparken på Långholmen.
* Ivar Los park på Södermalm.
* Högalidsparken på Södermalm.
* Svanhagen i Midsommarkransen.
* Elektraparken i Västberga.
* Sjöstadsparterren i Hammarby sjöstad.
* Lumaparken i Hammarby sjöstad.
* Stora Blecktornsparken på Södermalm.
* Grynkvarnsparken i Johanneshov.
* Vintertullsparken på Södermalm.
* Sickla park i Hammarby sjöstad.
* Vårflodsparken i Enskede
* Engelska parken på KTH.
 
ANNONS