Annons

Nikon över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

excesslight

Aktiv medlem
Vad glad jag blir när jag ser massa vackra bilder av alla Nikonister! Kul att se lite actionbilder. Det är vid trådar som denna man verkligen ser hur stort fotografering som hobby/yrke är. Det finns så många riktningar man kan låta kameran gå åt, sport, landskap, street, porträtt, produkfoto, etc.

Här kommer ett actionfoto på min hund när vi var ute och kasta boll.
 

Bilagor

ekcim

Aktiv medlem
Var med min far för dokumentation av hans intresse med att bygga bilar "Hot Rod´s" , kameran över axeln och motorbild som ändock inte är färdigmonterad men blänker lite iallafall.
Taget med D800 och Tamron 28-75/2.8
 

Bilagor

ekcim

Aktiv medlem
Dottern med våran iller som är ute och nosar lite.

Taget med D800 och Sigma 15-30 1:3.5-4.5 EX Aspherical IF 15mm, iso 250 och bländare 5 , slutartid 1/500 direkt ur kameran förutom jag minskade storleken.
 

Bilagor

LGNLGN

Aktiv medlem
Imponerande... minst sagt

Var ute under helgen för att försöka fånga våren och rörelsen i något av de många och vackra vattenflöden som uppstår just nu

Följde en å och kom till en vacker stenbro som inte används längre.

- Rätt exponerat direkt ur kameran är bakgrunden - den vy som man ser genom brovalvet
- Stenarna i bron mot kameran är mycket överexponerade
- Valvet - undersidan av bron underexponerat
- Vattnet närmast kameran underexponerat

Ville se om jag kunde använda djupet i det sk dynamiska omfånget....
Nikon D800 & Nikon 105mm f/2.8 mikro. Hemma: Nikon Capture NX2
 

Bilagor

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Plåtade lite konsertbilder ikväll. Bara rött scenljus, det blir inte så bra. Så den blev svartvit.
 

Bilagor

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Portätt till en artistintervju. D800, 24-70/2.8, SB-910. Inget regn denna dag, turligt nog...!
 

Bilagor

ekcim

Aktiv medlem
En panorma gjord i dagarna när vi hade en stund över en kompis och jag i Västerås.
D800 och 24/2.8, dock svårt att få en bra bild uppladdad när panoramat får vara max 800 i bredd :)
 

Bilagor

ANNONS