Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nik Collection

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Har varit fundersam på dessa program tidigare, men tycker att beskrivningen av, vad dom kan, är för dålig.
Kan någon förklara kortfattat vad dom är bra för. Använder CS6 och är totalt ointresserad av svart/vitt.
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Har varit fundersam på dessa program tidigare, men tycker att beskrivningen av, vad dom kan, är för dålig.
Kan någon förklara kortfattat vad dom är bra för. Använder CS6 och är totalt ointresserad av svart/vitt.
Där är ju många sidor med info vad de kan göra. Plus att där är en massa videos som också visar det. Vad mera finns där att berätta eller visa ? Vissa är ju också självklara, t.ex. plugins för skärpning och brusreducering.
 

J0£L

Aktiv medlem
Jag laddade också ned Nik-paketet men blev lite fundersam när jag endast ser HDR-pluginen i mitt Lightoom 4.4 efter att jag har installerat det hela. Någon annan som råkat ut för liknande eller sprungit på någon bra lösning?

Jag kör Mac btw.
 

J0£L

Aktiv medlem
Jag hade kikat lite för dåligt för då jag högerklickade på en bild fanns där alternativet "edit in" med alla programmen listade. Dock fanns bara hdr efex pro under "export" där jag först tittade.

Skit bakom spakarna i detta fallet.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Har varit fundersam på dessa program tidigare, men tycker att beskrivningen av, vad dom kan, är för dålig.
Kan någon förklara kortfattat vad dom är bra för. Använder CS6 och är totalt ointresserad av svart/vitt.
Viveza är ju suveränt då den liksom de andra också iofs använder sig av U-point teknology. fattat det som att man på det viset slipper massa lagerarbete. Bara att markera önskat område som man vill påverka. Viveza använder jag när det är specifika områden på bilden där jag vill påverka ljuset. Ex om man vill göra mössan mörkare eller få bort ett fult jätteljust fält i beokehn som gör att bilden inte blir perfekt. Bara att markera och göra mörkare.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Viveza är ju suveränt då den liksom de andra också iofs använder sig av U-point teknology. fattat det som att man på det viset slipper massa lagerarbete. Bara att markera önskat område som man vill påverka. Viveza använder jag när det är specifika områden på bilden där jag vill påverka ljuset. Ex om man vill göra mössan mörkare eller få bort ett fult jätteljust fält i beokehn som gör att bilden inte blir perfekt. Bara att markera och göra mörkare.
Tack. Tycker att hemsidan borde ge en sammanfattande enkel förklaring på vad modulen kan. Att sitta och titta på sega, nästan 1 timme långa video, är inte smart. Passar inte mig iallafall.
 

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
det man kan göra är att kika på features-listan på varje program, där står iaf vad den kan göra sedan ska man bara förstå det också :)

vad gillar ni Color Efex Pro 4?
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Plugin har slutat fungera

Sitter med en kompis som har licens på Color Efex pro och Silver Efex pro, det har fungerat utmärkt till för 2 dar sedan, nu hänger sig programmen sig plötsligt, blir tvungen att avbryta Photoshop.
Några tips?

Vi har kontaktat supporten och hoppas få en uppgradering till sviten.
 

afe

Aktiv medlem
Har ni testat att installera om programmen?

Jag upptäckte själv att Nik Collection inte dyker upp i Photoshop CC idag om man inte installerar manuellt enligt instruktioner på deras sida, men mejlen med länken för nedladdning hittade jag inte längre. Jag kontaktade supporten och fick ett nytt mejl, nytt kvitto och instruktion för installation i CC efter ungefär 10 minuter - det tycker jag är bra support vid den här tiden en fredagskväll (fast det är ju inte lika sent där förstås) :)
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Ja vi tesade med det ena progammet, SIlver Efex Pro. Hände inget när vi avinstallerade, körde installationsskivan igen. Samma resultat när kör, hänger sig.
Det enda som gjorts på datorn när det slutade fungera är att virusprogrammet uppdaterats, men det borde väl inte påverka funktionaliteten.
Avvaktar svar från NIK software/Google
 

patrik.f

Aktiv medlem
Jag hade kikat lite för dåligt för då jag högerklickade på en bild fanns där alternativet "edit in" med alla programmen listade. Dock fanns bara hdr efex pro under "export" där jag först tittade.

Skit bakom spakarna i detta fallet.
Jag råkade också ut för detta och försökte mecka med inställningarna i LR innan jag råkade hitta allt under "edit".
 
ANNONS