Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad tror ni om att åka till akvedukten i Håverud?

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Funderar lite på att åka till akveduktområdet i Håverud (Melleruds kommun, Dalsland) någon gång under hösten - helst medan träden har som vackrast färg. Jag bodde i Mellerud under nästan 8 år och jag var ofta i Håverud. Platsen är lite speciell:

- där finns landets enda akvedukt
- ovanför akvedukten går en järnvägsbro
- ovanför järnvägsbron går en vägbro

Tre broar för olika typer av färdmedel på samma plats.

I området finns Håfreströms pappersbruks gamla lokaler - idag omgjorda till fiskrökeri och turistcenter m m. Där finns kraftstation och slussar och tröttnar man på detta så finns det vacker natur kring Upperudshöljen att traska omkring i.

Blir vi många så skulle vi kunna hyra en minibuss och dela på kostnaden, annars går det säkert att ordna med samåkning på något vis.

Vill ni läsa mer om Håverud så kan ni göra det här .

Jag har inte planerat in någon särskild dag, så kom gärna med förslag ni som har lust att hänga på. Eventuellt kan vi kombinera Håverud med Fengersfors Bruk på hemvägen.

den här sidan kan ni förresten läsa om och se bilder från Fotografiska Föreningen i Göteborgs besök i både Håverud och Fengersfors.
 

Picture

Aktiv medlem
Ingen?

Det är långt att åka men det är fiiiiint! :)

Kom igen nu. Tvinga mig inte att åka själv. Någon att dricka kaffe ihop med vore kul...
 

murdoc

Aktiv medlem
Nu dricker jag ju inte kaffe men hänhger gärna på om dagen är rätt.
Rätt dag kan var tex.30/9 eller 1/10 dvs. nu till helgen.
 

Picture

Aktiv medlem
Ska se om det funkar med någon av dagarna, är inte helt säker på det. Jag hör av mig. Om inte annat så är det bra att veta att du kan tänka dig att haka på, det finns ju fler dagar att välja på innan höstfärgerna försvinner...
 

murdoc

Aktiv medlem
Andra datum som kanske funkar för mig är: ev. 21-22/10 och 28-29/10. Lite långt fram för att veta säkert men troligen så.

/Tommy
 

Picture

Aktiv medlem
Du kan inte tidigare, Tommy? Nu till helgen funkar det inte för mig, men jag tror att vi borde sticka iväg så snart som möjligt för att inte missa höstfärgerna. Fast det är klart, lite löv och färg är det nog kvar även den 21-22/10.

Vad tycker du Linnea? När skulle det passa dig? Det vore kul om du hängde med så att vi blir en liten grupp. Då kan vi skryta och visa bilder i forumet som visar alla andra hur kul vi hade det i Håverud! :)

Jag kan i princip vilken helg som helst i oktober.
 

Tes

Aktiv medlem
Jag skulle kanske kunna komma, oavsett vilket håll jag åker från faktiskt! =) Fast jag skulle föredra från U-a hållet.
21-22/10 är sååådär bra (fast å andra sidan, 5 födelsedagar att passa denna månad gör att ingen dag är bra så sett). Jag kanske kan smita med.

Annars torde 14-15/10 funka också.
28-29/10 är värre. Möjligtvis. Men då kan jag inte meddela något förrän i sista minuten.
 

IS

Medlem
En fotodag vid akvedukten och ev vid något mer ställe låter jätteroligt, och MED någon att dricka en kopp kaffe tills med ännu bättre.
Nåväl med el utan kaffe, jag väntar nu på om vi kan enas om datum. /mvh Iréne
 

linnean

Aktiv medlem
Har svårt att sätta datum, men 14-15 verkar ok för mig, vilka kan den helgen? Egentligen är jag ganska öppen framöver, bara Arvika Mârten 7-8 som är uteslutet helt.
 

jorand4404

Medlem
Vist kan det vara trivsamt

Ja nog skulle det vara kul att få prova på en fotoutflykt men jag vet inte hur det fungerar med tid. Skulle vilja få några förslag för att se om jag (vi) kan haka på.
 

Picture

Aktiv medlem
Hmmm...

Hans: kan när som helst.
Linnea: rätt så öppet, men ej 7-8/10. Gärna 14-15/10.
Tommy: 21-22/10 eller 28-29/10.
Therese: 14-15/10 eller möjligtvis 21-22/10.
Iréne: avvaktar datumdiskussionen.
Jörn: vill ha förslag på datum.

Eftersom Therese vill ta Håverud på vägen från Uddevalla till Torsby så är antagligen lördagar bäst så jag tycker vi stryker söndagarna.

14 oktober känns då som ett hett förslag, det ligger bra i tiden om vi vill ha lite höstfärger i bilderna. Å andra sidan verkar inte Tommy kunna då. 21 oktober verkar vara ok för alla som angett datum.

Jag föreslår att vi väntar och ser om Tommy kan den 14 oktober. Kan han inte det så satsar vi på den 21 oktober i stället.
 

Picture

Aktiv medlem
Preliminärt datum för Håverudsresan är den 21:e oktober

Har kollat med Tommy och han kan inte den 14:e. Om vi bestämmer oss för den 21:e, vilka kan då?
 

Ruda

Avslutat medlemskap
Re: Preliminärt datum för Håverudsresan är den 21:e oktober

WFS) (Picture skrev:
Har kollat med Tommy och han kan inte den 14:e. Om vi bestämmer oss för den 21:e, vilka kan då?
Hej där! Jag som färsk medlem skulle gärna haka på till Håverud den 21:e!
 

Tes

Aktiv medlem
WFS) (Picture skrev:


Eftersom Therese vill ta Håverud på vägen från Uddevalla till Torsby så är antagligen lördagar bäst så jag tycker vi stryker söndagarna.

Jamen nej nej nej! =)
(va f*n får jag inte uppdateringarna för från tråden!! Händer det här bara mig??)
Alltså, jag kan åka från Uddevalla överhuvudtaget, så det blir inte "en på-vägen-resa" för jag åker ju alltid fredagar till Värmland.
Därför funkar även 15:e för min del isåfall.

Men så blev det ju inte den helgen då förstås.

Hmm...ja, ev kan jag 21-22. Alltså båda dagarna oavsett vilket håll jag kommer från. Men jag törs inte lova. Och kommer jag så blir det säkert från fel håll...vid fel tid. *suck*
 

Picture

Aktiv medlem
Tes skrev:
Hmm...ja, ev kan jag 21-22. Alltså båda dagarna oavsett vilket håll jag kommer från. Men jag törs inte lova.
Så här är det:

Prio 1: WFS
Prio 2: WFS
Prio 3: WFS
.
.
.
Prio 126: allt annat.

När vet du? Jag och Tommy skulle ju kunna möta upp någonstans så kan vi samåka större delen av vägen.

Jag får förresten inte heller meddelande om nya inlägg i tråden, men jag är ändå inne och kollar i forumet 39 gånger per dag, så det gör mig inte så mycket! :)
 
Senast ändrad:

Tes

Aktiv medlem
Prio!? Höh... ;)
Men ja borde nog veta säkert efter den här helgen...tror jag. Då vet jag också varifrån jag kommer.
Alltså, det är väl inte mer än att jag säger att jag ska iväg egentligen. Pär släpper mig utan problem, det är alla andra saker som inte gör det riktigt bara. =)
 

simone99

Aktiv medlem
Hallå

Är det den 21:a som gäller fortfarande. Jag är också intresserad av att följa med och plåta akvedukt:)

Jag får heller inte meddelande om när tråden uppdateras.

Simone
 

Tes

Aktiv medlem
Jepp. Fortfarande 21:a som står på bud.
1:a...2:a......tredj.....

Inga andra önskemål? På datum alltså?
 
ANNONS