Annons

Rawshooter Essentialls?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Är det verkligen så enkelt att man sköter förändringar med skjutreglage? Och hur sparar man i Jpeg??
 

bandola83

Aktiv medlem
Till höger i programmet har du två flikar. På den flik där det står "Batch convert" finns alla inställningar för hur du konverterar till JPG/TIFF
 

timofej

Aktiv medlem
Vill bara lägga till att efter man ställt in alla inställningarna en gång behöver man inte växla mellan flikarna, det räcker att trycka "insert" knappen på tangentbordet.
 

Taka

Aktiv medlem
Är det ett bra program då tycker ni?


Har ingen större lust att lägga tusentals kronor på ett program som man kanske inte kommer att använda supermycket!
 

Taka

Aktiv medlem
Gratisversion?

Fick med en version i Digitalfoto för alla. Finns det en version man betalar för? Är det något som finns där som inte finns i gratisversion?
 

bandola83

Aktiv medlem
Jag körde inte gratisversionen så mycket så jag kan inte säga vad skillnaderna är. Men det står väl på deras hemsida.
 

mange78

Aktiv medlem
Jag körde Rawshooter ett tag i början men har nu helt gått över till Adobe och kör Camera Raw och lightroom. Rawshooter är smidigt och lättjobbat, men ger i mitt tycke konstiga och plastiga färger. Antingen gillar man det eller inte, tror jag.
 

bandola83

Aktiv medlem
Skillnader!!

RawShooter | premium 2006 compared to RawShooter | essentials 2006 includes extra functionality such as:

* RAW vs. RAW Comparison
* Curves / Levels Support
* Integrated Downloader
* Personalized Appearance
* FastBrowse
* Cropping
* Image straighting / Arbitrary Rotation
* Magnifier
* FastProof Mode
* Batch/bulk Renaming
* Output Resizing
* Correction Tools (Vibrance, Color Balance, Noise Suppression)
* Enhanced White Balance Correction
* Extended Color Support
 

Sveder

Aktiv medlem
RawShooter Premium är ett underbart program att arbeta med. Snabbt och enkelt och med ett förfinat arbetsflöde. Det tynger inte heller ner datorn som Adobes program ofta gör. Enda problemet med RSP är att det såldes till Adobe för inte så länge sedan och därför inte längre uppdateras. RSP skall väl ersättas av Adobes Lightroom vad det lider, dock tror jag att Lightroom kommer att lida av samma tunga (resurskrävande) uppbyggnad som andra Adobeprogram.
 

Sveder

Aktiv medlem
RawShooter Essentials var gratis men RawShooter Premium kostade pengar. Men som sagt, det är tveksamt om det går att köpa längre. RawShooter köptes av Adobe.
 

Sveder

Aktiv medlem
Ge mig din emailadress så skall jag maila RSP till dig. Det följde ju med förra numret av DigitalFoto så det är lugnt. Filen är ca: 7,5MB
 

Taka

Aktiv medlem
Senaste numret? Det numret där de tog upp nattfotografering (Blandannat en svinbra bild på Big Ben) och fotografering av sin familj?

Isåfall har jag det numret!

Är det hela versionen där??

Tack som fan för erbjudandet dock! Uppskattas verkligen! =)
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Taka skrev:
Okej, men skulle ni kalla essentialls för ett kompetent program trots att det är gratis?
Ja det är det verkligen, men det saknar en del saker man förr eller senare behöver. Man kan t.ex. inte beskära bilder och det finns inget straighten verktyg för att vrida en bild till rätta om man behöver räta upp en horisontlije e.d. i Essentials. I övrigt räcker det långt.
 
ANNONS