Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skärmaskin

Produkter
(logga in för att koppla)

StarGate

Aktiv medlem
Någon som har någon erfarenhet av Clas Ohlsons skärmaskiner 32-8476 eller 32-8477? De påminner i utseendet om ett märkesskärmaskin, vars namn jag inte kommer ihåg (men som jag tror håller hög kvalitet).

Så här i juletider är frågan åter brännande aktuell. Främst är det den stora skärmaskinen som är aktuell. Någon som har någon erfarenhet av denna? Jämförelse med "fina märket"?

Jag har en sådan, mellanstorleken.
eller iallafall en som ser precis likadan ut.
Den har fungerat bra i väldigt många år men nu börjar skärtrissan bli slö.
Fotopapper har den alltid skurit perfekt men "vanligt" papper har den lämnat en lite luddig kant på.
Har inte provat den på printerfotopapper ännu, funderar på om jag ska köpa ny skärtrissa först.

Kom just på att min nog heter Dahli eller något liknande.

Jag har mellanstorleken där.
Den är visserligen ganska ny men fungerar utmärkt på printerfotopapper.
Skär raka och fina kanter och har en funktions som klämmer fast pappret när trissan börjar skära, så att det inte glider (som det gjorde på min gamla skärare).

ANNONS
Götaplatsens Foto