Annons

Älgjakt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Skall ut nästa vecka och göra ett repotage om jakt.. Någon som har bra filmval? Helst dia men den är så långsam.. Vill ha mycket färger men ändå en flexibel film..

Fujis Press 400 och Reala kände du tydligen redan.
Plocka med dem och en originalvelvia. Och ett stativ, för att också ha något i axelrem.

Kodak Portra 400 UC skulle vara mitt val. Korn som en bra 200-film, mycket mättade men ändå nyansrika färger, kombinerat med medelhög kontrast. Vill du nödvändigtvis köra dia finns ju Provia 400F, men den är ganska blek i färgerna. Dessutom kornigare än UC.

/Pontus

Portran är trevlig. Har bara plåtat VC och NC. VC:n är helt klart en trevlig film. Däremot tycker jag att den ibland kan vara lite knepig att exponera rätt, kanke har jag bara jobbat för lite med den. Men dagsljusbelysa inomhusmiljöer med starka färger blir härliga med VC:n. Så även växtlighet i släpljuset.

Har inte bestämt om det blir dia eller neg.! Spelar inte så stor roll.. Helst vill ajg köra velvia men den är för slö.. Gillar de färgerna!'

Behöver ingenting att hänga över axeln.. har två EOS 1:eek:r.. Borde väl räcka:)?

Men det blir ganska mörkt i skogspartierna. Särskilt när solen väl börjar tröttna för dagen.
Så jobbigt är väl inte stativet? Särskilt om du vinner möjligheten att använda favoritfilmen?

Annars enbensstativ och silvertejp..

Övertalad.. Stativet hänger med:)
Några velvia För dagarna, men finns det något som passar bra i skymmnigs och gryningsljus?

ANNONS
Götaplatsens Foto