Annons

Ändra bakgrund i Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

MariaLind777

Aktiv medlem
Jag ska bearbeta ett foto inför en begravning, så det är viktigt att det blir bra.
Personen i förgrunden ska vara kvar, allt i bakgrunden ska bort och istället ska det vara en ljus bakgrund- har jag tänkt. Kan någon förklara på ett pedagogiskt sätt hur jag gör det enklast?

tack!

mvh Maria

Jag ska bearbeta ett foto inför en begravning, så det är viktigt att det blir bra.
Personen i förgrunden ska vara kvar, allt i bakgrunden ska bort och istället ska det vara en ljus bakgrund- har jag tänkt. Kan någon förklara på ett pedagogiskt sätt hur jag gör det enklast?

tack!

mvh Maria

Markera personen på lämpligt sätt, kanske med hjälp av quick selection tool?
När markeringen är färdig använder du feather (ludd) funktionen.
Moderskeppet.se har en jättebra guide som finns med på gratis-skivan som finns för nerladdning.
Mer pedagogiskt än moderskeppets guide hittar du nog inte

Jag tror att det är svårt att förklara hur du ska göra helt och hållet. Även markeringen av personen kan göras lite på olika sätt helt beroende på hur personen skiljer sig från bakgrunden. Bästa råden vore ändå att skriva på Google om byte av bakgrund så får du säkert relevant och pedagogisk info om detta. Men när jag väl håller på och skriver skulle jag rekommendera ett verktyg som heter "ritstiftet" som man kan markera med. Har du aldrig testat verktyget så kan det bli lite knepigt att hantera det, men annars så tycker jag att i de flesta fallen så är detta verktyg ett lysande sådan, då man själv går runt och markerar mer exakt.

Men men, av att skriva "change background photoshop" på Youtube, så finner du säker en miljon svar på det du är ute efter.

Lycka till

ANNONS
Götaplatsens Foto