simonbertilsson
Aktiv medlem
Det finns redan ett inlägg här, där en person ställer 430 EX och 580 EX mot väggen. Han tänker ha dem till sin 1D mk II
Själv har jag en Canon EOS 350D och har börjat inse att jag inte klarar mig inomhus utan en extern blixt.
Jag är helt ny på det här med blixtar, och vet inte särskilt mycket om det.
Vad jag däremot vet är att jag inte är beredd att lägga ut pengarna en 580 EX skulle kosta. Däremot skulle jag kunna lägga ut de pengarna 430 EX kostar, förutsatt att jag får en blixt som jag är nöjd med.
Jag är som sagt helt ny på det här, och vill veta allt jag kan ha nytta av.
Hur funkar blixten ihop med slavar? Hur långt klarar den att lysa upp (särskilt i samband med att den är riktad upp i taket eller/och har en diffuser)?
Finns det några blixtar från andra fabrikat som jag bör titta på?
Jag vet att det är många samtidiga frågor, men har du svaret på en eller flera, eller har något annat jag behöver veta, så är jag mycket tacksam för ditt svar!
MVH
Simon B =)
Själv har jag en Canon EOS 350D och har börjat inse att jag inte klarar mig inomhus utan en extern blixt.
Jag är helt ny på det här med blixtar, och vet inte särskilt mycket om det.
Vad jag däremot vet är att jag inte är beredd att lägga ut pengarna en 580 EX skulle kosta. Däremot skulle jag kunna lägga ut de pengarna 430 EX kostar, förutsatt att jag får en blixt som jag är nöjd med.
Jag är som sagt helt ny på det här, och vill veta allt jag kan ha nytta av.
Hur funkar blixten ihop med slavar? Hur långt klarar den att lysa upp (särskilt i samband med att den är riktad upp i taket eller/och har en diffuser)?
Finns det några blixtar från andra fabrikat som jag bör titta på?
Jag vet att det är många samtidiga frågor, men har du svaret på en eller flera, eller har något annat jag behöver veta, så är jag mycket tacksam för ditt svar!
MVH
Simon B =)