Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
Det fungerar precis som det alltid fungerat med Photoshop. När det kommer en ny version, installeras den parallellt med tidigare version. Om du har en massa plug-ins, macron eller andra tilläggsprogram till PS, kanske de inte fungerar med en ny version, och då har du möjlighet att köra den gamla versionen tills tilläggsprogrammen hunnit uppdateras. Du kan ju tänka dig vilket liv det blivit om den nya versionen skrivit över den gamla och inga plug-ins fungerade längre...

Aha, okej, tack. Det låter logiskt.

Nja, jag undrar vad alla proffsen säger när Lightroom plötsligt är dött och dom sitter med några 1000 bilder som skall publiceras snart?

Ett erfaret proffs sätter sig inte och uppdaterar kritisk mjukvara precis innan eller under ett viktigt jobb. Uppgraderingar bär alltid med sig en risk att någonting går fel.

Missade att ha pengar på kontot som mitt abonnemang drar pengar ifrån den här månaden så jag fick ett mail från adobe att jag skulle gå in och ändra betalningssätt eller liknande för att få tillgång till programmen i fortsättningen. Hittar dock ingenstans var jag ska ändra, eller rättare sagt, jag vet inte VAD jag ska ändra för något. Jag satte naturligtvis in pengar på det kontot med en gång. Kan dom inte bara försöka dra igen då?

Någon som har råkat ut för det och vet hur man ska göra? eller kanske någon vet ändå ? :)

Tacksam för svar
/andreas

Missade att ha pengar på kontot som mitt abonnemang drar pengar ifrån den här månaden så jag fick ett mail från adobe att jag skulle gå in och ändra betalningssätt eller liknande för att få tillgång till programmen i fortsättningen. Hittar dock ingenstans var jag ska ändra, eller rättare sagt, jag vet inte VAD jag ska ändra för något. Jag satte naturligtvis in pengar på det kontot med en gång. Kan dom inte bara försöka dra igen då?

Någon som har råkat ut för det och vet hur man ska göra? eller kanske någon vet ändå ? :)

Tacksam för svar
/andreas

Har hänt mig oxå. Men se bara till att sätta in pengar så dras det om ett tag.
/Markus

I Adobe-programmens Hjälpmeny finns "logga ut kontonamn" om man är inloggad på den datorn, man gör så och går till tredje datorn med programmet installerat och klickar Hjälp - Logga in så är det fixat. Ganska smidigt men skulle kunna vara litet avigt om man är ute med en portabel och glömt att logga ut från någon av hemmadatorerna. Inget problem för en hemmasittare som jag men anar att det kan finnas någon som svurit över sin glömska... ;-)

Om man redan loggat in på två datorer får man en fråga om man vill logga ur dem om man försöker köra från en tredje dator.

ANNONS
Götaplatsens Foto