Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är 1000kr rimligt för ett Sigma Mirror-Telephoto 1000mm f13.5 med

Produkter
(logga in för att koppla)

Antrax

Ny medlem
Sigma Mirror-Telephoto 1000mm f13.5 med fyra färgfilter till det. Säljaren vill ha 1000kr, känns det som ett rimligt pris tro?

Senast ändrad:
Det är ljussvagt, så du behöver ljusstarka motiv t.ex månen.
Spegeltelen ger en väldigt speciell bokeh, jag tycker att den ofta kan vara trevlig andra hatar den. Dessutom brukar dom nästan alltid ha låg kontrast, så det behöver man nästan alltid korrigera i efterbehandlingen.

1000kr låter rimligt om spegeln är i bra skick. Ser du skit eller rost på spegeln, skulle jag låta bli att köpa det.

Ett Sigma spegeltele ägde jag på 80-talet. Det är orsaken till att jag aldrig ens funderar över att köpa ett Sigmaobjektiv igen. Visst ryktas det om att de är bättre idag men med det här lyckades jag aldrig producera skarpa bilder. Bara oskarpa med en mystisk bakgrundsoskärpa.
Jag skulle inte ta emot det ens om jag fick betalt.
Jag har ägt ett Reflex-Nikkor 500/8 N också. Det var skarpt när allt föll på plats men krångligt att fokusera pga mörk sökare.

ANNONS
Götaplatsens Foto