Annons

Är Canon PIXMA IP5200 något att ha

Produkter
(logga in för att koppla)

Odden

Aktiv medlem
Hej
Funderar på att köpa mig en ny fotoskrivare och har kollat på en Canon PIXMA IP5200 som verkar vara bra. Någon som vet om den är bra eller om den är skit. Skall ha den enbart till att printa ut foton med
Priset var verkar ju bra 1545:-

Har en Canon Pixma 5000

Om 5200 är bra kan jag inte svara på, men jag har en Pixma 5000 och den duger bra för mig i både 10*15 och A4 format. För vanliga skrift i svart så är den dessutom snabb. Finns säkert bättre, men som sagt den skriver ut bra. Modell 5200 borde vara bättre. Jag kör på Canons fotopapper där de brukar sälja dem till bra priser på Siba typ 2 förpackningar för 49 kr dvs totalt 40 st 10*15. Har provat med annat fabrikat men det brukar inte bli bra, så jag håller mig till Canon. Patroner köper jag på www.patron.se som har mycket bra priser, dessutom arbetar jag granne med dem så då slipper jag frakt. De säljer Pixma 5200 för 1499 kr men då kommer säkert frakt till. Jag tror du blir nöjd.

Snabb skrivare med mycket fina fotoutskrifter. Toppklass enligt Cyberphoto. Onoff.se säljer den för 1480:- inkl. frakt.
/Curt

Jag har en IP4200 som är i stort sett samma skrivare (lite långsammare).

Jag är riktigt nöjd, blir hur bra som helst. En skrivare för 4000 kanske ger lite bättre resultat men för "hemmabruk" är 4200/5200 ett klockrent köp.

Att tänka på är att skrivaren skärper upp bilderna något, i alla fall jämfört med de Epson-skrivare jag har haft tidigare.

Läste att man kan få den med stöd för trådlöst nätverk verkar smidigt och bra då kan man ha den igarderoben brevid min laserskrivare mm

ANNONS
Götaplatsens Foto