gunte
Aktiv medlem
ZoMbiE skrev:
Fast som sagt det avgörande är ju bildkvalitén.
Mycket snack om bildkvalite !!
..sen får ju gluggarna vara hur fina som helst men GLÖM då inte ett rejält stativ,främsta tillbehöret för skarpa bilder..
mvh/Gunte..
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ZoMbiE skrev:
Fast som sagt det avgörande är ju bildkvalitén.
Gillar och gillar. Köper man en kamera för drygt 15000:- och sätter ett cocacola-objektiv på den kan man väl gilla läget, men man gör knappast kameran rättvisa.hansen2 skrev:
Inget vidare bra argument. Nu är vi inne på märkes- eller modell-fanatism men det kan jag ha en viss respekt för. Gillar man sin kamera så gör man.
/Johan
gunte skrev:
Mycket snack om bildkvalite !!
..sen får ju gluggarna vara hur fina som helst men GLÖM då inte ett rejält stativ,främsta tillbehöret för skarpa bilder..
mvh/Gunte..
Linmajon skrev:
Gillar och gillar. Köper man en kamera för drygt 15000:- och sätter ett cocacola-objektiv på den kan man väl gilla läget, men man gör knappast kameran rättvisa.
Linmajon skrev:
Gillar och gillar. Köper man en kamera för drygt 15000:- och sätter ett cocacola-objektiv på den kan man väl gilla läget, men man gör knappast kameran rättvisa.
Proboarder skrev:
förvånad att folk verkligen tror att en 7-8 cm plastbit, med megauberzoom ska ge skarpa o bra bilder för lite pengar. VS. stort, tungt (stora glas) dyrt objektiv från icke pirat.
jämnför tex ett 28-70 2.8L med 28-300 objektivet.
Inte för inte som det ÄR skillnad i både pris och storlek.
Olle har införskaffat sig ett 18-50...hansen2 skrev:
...Sigma DC 18-50 + Sigma DC 55-200. Någon som känner till något om dessa gluggar, "skräp" eller är det något att ha?
Absolut! Den är värd priset jämfört med vad som helst. Jag tyckte tom. att den var vär 19000:- vilket jag betalade när den släpptes. Rena fyndet!hansen2 skrev:
En liten fundering ... är 10D verkligen värd 15000 spänn om man jämför med liknande kameror i den analoga världen?
/Johan
hansen2 skrev:
är 10D verkligen värd 15000 spänn om man jämför med liknande kameror i den analoga världen?
Precis. Som att jämföra den med ett strykjärn eller en subwoofer ungefär...sagan skrev:
Det finns ingen liknande kamera i analogvärlden.
ZoMbiE skrev:
Ok det här e vad jag tittat ut:
Macro: Canon EF 50/2,5 - 2895:-
Zoom: Canon 17-40/4 L USM - 8620:-
sagan skrev:
Det finns ingen liknande kamera i analogvärlden.
Slas skrev:
Enligt mig då:
EF 50/2,5 är ett mycket trevlig objektiv, dock saknar jag 1:1 förstoringen i macroläget, och så låter det en hel del vid autofokus.. (ingen USM) Jag tycker att du ska snegla på Sigmat som Kim rekommenderade..
17-40/4L Otroligt trevligt, det jag använder mest av mina objektiv.
//Danne
Ingen systemkamera precis, men ändå.sagan skrev:
Nope, jag har inte sett någon analogkamera med bildsensor och bilddisplay.
sagan skrev:
Nope, jag har inte sett någon analogkamera med bildsensor och bilddisplay.