Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det säkert att handla här

Produkter
(logga in för att koppla)
Dom har över 33000 feedbacks och varit registrerade i över sju år så dom är nog att lita på.

Svensk manual lär säkert inte ingå, brukar gå att köpa från Canon Sverige.

Att köpa från land utanför EU kan betyda att tullavgifter och moms kan tillkomma om man fastnar i tullens klor.

För mig verkar det OK.
Säljare som säljer mycket har oftast något negativt omdöme men 98% positivt är väl ok.
Köpte själv min kamera på ebay och det funkade fint.Jag brukar räkna att en dollar=10 sek så får jag ett snabbt hum om kostnaden med frakter och skatter.
Tänk bara på att batteriladdaren nog är till 110 volt, vet dock inte hur canons ser ut.

herodes skrev:
Dom har över 33000 feedbacks och varit registrerade i över sju år så dom är nog att lita på.

Svensk manual lär säkert inte ingå, brukar gå att köpa från Canon Sverige.

Att köpa från land utanför EU kan betyda att tullavgifter och moms kan tillkomma om man fastnar i tullens klor.

aha okej, men kolla på denna http://cgi.ebay.com/Nikon-D200-Digi...ryZ43456QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Jagläste på någon av dem så stog de svensk manuall, de stog dom flesta språken, vad tror du tull avgiften äör på

kiwawa skrev:
För mig verkar det OK.
Säljare som säljer mycket har oftast något negativt omdöme men 98% positivt är väl ok.
Köpte själv min kamera på ebay och det funkade fint.Jag brukar räkna att en dollar=10 sek så får jag ett snabbt hum om kostnaden med frakter och skatter.
Tänk bara på att batteriladdaren nog är till 110 volt, vet dock inte hur canons ser ut.

Okej fick du betala tullavgift när du köpte den från ebay? och hur mycket isåfall..
för de e ju bra prer allt ingår ju

Well, Ebay är Ebay - *säkert* blir det aldrig.

Du tänker köpa enbart ett kamerahus, alltså. Ett kamerahus som uppenbart inte är helt nytt - "refurbished by Canon" - och med en fraktkostnad på nästan 100USD.
Ospecad garanti dessutom.

Glöm allt det andra på sidan så länge, det är bara faktaupprapningar.

Räkna på det först - är det lönt att ens tänka på att bjuda? Du kommer med största säkerhet få betala tull + moms på detta, eftersom det går med expressfrakt = posttullen på Arlanda får fingrarna i det automatiskt. Så..slutpriset plus 90USD i frakt är tull/momsvärde.

Räkna detta värde x 1,3 i runda slängar så har du din slutnota i USD, räkna om till SEK. Kolla sedan EU-säljarna och inte minst svenska säljares priser på demoex eller lätt beg ex (med garanti)...

Sen är det det där med garantier och returer - läs det finstilta (om t ex returfrakt etc) och be en bön att du kan lämna in den i Sverige i stället för att skicka den till USA om den pajar.

Säkerheten till sist. Säljaren har sålt mycket, men jag tycker feedbacken är lite för dålig, faktiskt - ca 400 synliga negativa feedbacks på 33000 sålda artiklar. Sen hade jag nog inte skickat uppemot 1000 USD via PayPal, men det är ju jag det. Ska du skicka Money Order (svårare att smita undan) så kostar det pengar hos din bank, liksom en Bank Transfer - pengar som du får lägga till inköpspriset.

Svensk manual? Knappast.

Sammanlagt tycker jag nog du ska ha is i magen.

Det kommer bättre tillfällen. Kanske kan nån du känner bära hem en kamera från USA som handbagage=tullfritt? :)

Edit: Superskeptikern i mej säger: säljarens konto KAN ha blivit kapat nyligen - det finns en del fulingar som köper eller kapar gamla fina konton med massiv feedback för att sen sticka med pengarna under den sista tiden kontot är aktivt (innan Ebay stänger det p g a klagomål). Finns alltså anledning att vara mycket uppmärksam på senaste /nyaste feedbacken....

/R

Senast ändrad:
Bluesman skrev:
Well, Ebay är Ebay - *säkert* blir det aldrig.

Du tänker köpa enbart ett kamerahus, alltså. Ett kamerahus som uppenbart inte är helt nytt - "refurbished by Canon" - och med en fraktkostnad på nästan 100USD.
Ospecad garanti dessutom.

Glöm allt det andra på sidan så länge, det är bara faktaupprapningar.

Räkna på det först - är det lönt att ens tänka på att bjuda? Du kommer med största säkerhet få betala tull + moms på detta, eftersom det går med expressfrakt = posttullen på Arlanda får fingrarna i det automatiskt. Så..slutpriset plus 90USD i frakt är tull/momsvärde.

Räkna detta värde x 1,3 i runda slängar så har du din slutnota i USD, räkna om till SEK. Kolla sedan EU-säljarna och inte minst svenska säljares priser på demoex eller lätt beg ex (med garanti)...

Sen är det det där med garantier och returer - läs det finstilta (om t ex returfrakt etc) och be en bön att du kan lämna in den i Sverige i stället för att skicka den till USA om den pajar.

Säkerheten till sist. Säljaren har sålt mycket, men jag tycker feedbacken är lite för dålig, faktiskt - ca 400 synliga negativa feedbacks på 33000 sålda artiklar. Sen hade jag nog inte skickat uppemot 1000 USD via PayPal, men det är ju jag det. Ska du skicka Money Order (svårare att smita undan) så kostar det pengar hos din bank, liksom en Bank Transfer - pengar som du får lägga till inköpspriset.

Svensk manual? Knappast.

Sammanlagt tycker jag nog du ska ha is i magen.

Det kommer bättre tillfällen. Kanske kan nån du känner bära hem en kamera från USA som handbagage=tullfritt? :)

/R

hehe jo de hade varit det bästa att åka ditt själv och ta en med sig hem =)

lindalinda85 skrev:
Okej fick du betala tullavgift när du köpte den från ebay? och hur mycket isåfall..
för de e ju bra prer allt ingår ju

Kommer inte ihåg vad jag betalade utöver kameran men det stämde nästan på pricken med att om du räknar att en dollar är 10 kr så är frakt och alla andra avgifter med i det priset.

kiwawa skrev:
Kommer inte ihåg vad jag betalade utöver kameran men det stämde nästan på pricken med att om du räknar att en dollar är 10 kr så är frakt och alla andra avgifter med i det priset.

aha okeej, vad var det för kamera du köpte, var det längesedan, du har ingen kontakt där då eller?

De såg ju bra ut på sidan allt ingick och det var bra pris tyckte ja

lindalinda85 skrev:
aha okeej, vad var det för kamera du köpte, var det längesedan, du har ingen kontakt där då eller?

De såg ju bra ut på sidan allt ingick och det var bra pris tyckte ja
Jag köpte en D80(fabriksdemo) med 2 objektiv för $897, objektiven sålde jag och har för mig att jag till slut betalade 6800:- för enbart huset, vilket får anses vara ett bra pris då(Januari)för ett beg hus.

Är det D200:an du menar har ett bra pris?Jag tycker inte det,trots allt jox som följer med.
Det borde finnas gott om begangnade D200:eek:r som jag nog skulle kört på isf.

Linda

Läs det första svaret du fick en gång till.
Jag anser att Johan Månsson beskriver verkligheten.

Ring Hegethorns och fråga om de har några 30D på lager. De tar 8490:- ( enbart kamerahus)+ frakt
Då får du svensk manual OCH GARANTI som gäller i Sverige.

ANNONS
Götaplatsens Foto