Well, Ebay är Ebay - *säkert* blir det aldrig.
Du tänker köpa enbart ett kamerahus, alltså. Ett kamerahus som uppenbart inte är helt nytt - "refurbished by Canon" - och med en fraktkostnad på nästan 100USD.
Ospecad garanti dessutom.
Glöm allt det andra på sidan så länge, det är bara faktaupprapningar.
Räkna på det först - är det lönt att ens tänka på att bjuda? Du kommer med största säkerhet få betala tull + moms på detta, eftersom det går med expressfrakt = posttullen på Arlanda får fingrarna i det automatiskt. Så..slutpriset plus 90USD i frakt är tull/momsvärde.
Räkna detta värde x 1,3 i runda slängar så har du din slutnota i USD, räkna om till SEK. Kolla sedan EU-säljarna och inte minst svenska säljares priser på demoex eller lätt beg ex (med garanti)...
Sen är det det där med garantier och returer - läs det finstilta (om t ex returfrakt etc) och be en bön att du kan lämna in den i Sverige i stället för att skicka den till USA om den pajar.
Säkerheten till sist. Säljaren har sålt mycket, men jag tycker feedbacken är lite för dålig, faktiskt - ca 400 synliga negativa feedbacks på 33000 sålda artiklar. Sen hade jag nog inte skickat uppemot 1000 USD via PayPal, men det är ju jag det. Ska du skicka Money Order (svårare att smita undan) så kostar det pengar hos din bank, liksom en Bank Transfer - pengar som du får lägga till inköpspriset.
Svensk manual? Knappast.
Sammanlagt tycker jag nog du ska ha is i magen.
Det kommer bättre tillfällen. Kanske kan nån du känner bära hem en kamera från USA som handbagage=tullfritt?
Edit: Superskeptikern i mej säger: säljarens konto KAN ha blivit kapat nyligen - det finns en del fulingar som köper eller kapar gamla fina konton med massiv feedback för att sen sticka med pengarna under den sista tiden kontot är aktivt (innan Ebay stänger det p g a klagomål). Finns alltså anledning att vara mycket uppmärksam på senaste /nyaste feedbacken....
/R