Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är det värt pengarna
- Trådstartare jvd
- Start datum
JanKw
Aktiv medlem
Hej Experter
Har Aperture 3 idag, är det värt att köpa cs 5 (10000kr) ???
jocke
Köp Lightroom 4 // Jan Kw
Erik Schalin
Aktiv medlem
Du råkar inte vara en student eller har barn skolan?
I så fall kan man köpa en studentlicens.
CS5.5
ca priser
PS - 2000
Ett paket Layout/webb/video - 4000
master collection - 760 Euro
LR4 - 62 Euro
LR4 fullversion - 1000
CS5.5
ca priser
PS - 2000
LR4 - 62 Euro
LR4 fullversion - 1000
jvd
Aktiv medlem
Hej..Du råkar inte vara en student eller har barn skolan?
CS5.5
ca priser
PS - 2000
LR4 - 62 Euro
LR4 fullversion - 1000
Nejdå.....
Jag är fullvuxen och min son har slutat skolan. Pengarna finns på kontot
Frågan är om det är värt 10000 kr
Erik Schalin
Aktiv medlem
Hej..
Nejdå.....
Jag är fullvuxen och min son har slutat skolan. Pengarna finns på kontot
Frågan är om det är värt 10000 kr
Sök till en kurs på högskolan i höst.
Tex HLK i jönköping och deras webbaserade kurser i PS
Eller varför inte franska för nybörjare...
Det kan väl vara värt 8000 att börja studera...
Ja & billigare bussresor...
jvd
Aktiv medlem
Sök till en kurs på högskolan i höst.
Tex HLK i jönköping och deras webbaserade kurser i PS
Eller varför inte franska för nybörjare...
Det kan väl vara värt 8000 att börja studera...
Ja & billigare bussresor...
Är det samma program man får som student ??
Erik Schalin
Aktiv medlem
Ja som det ser ut nu.Är det samma program man får som student ??
Skillnaden är att du endast får installera den på en dator. En fullversion får du ha på 2 datorer men bara använda en i taget.
Adobe jobbar på att hyra ut programvaran. När de lyckas få ordning på det så kommer man säkert att kunna hyra som student.
Vill man hyra & komma åt allt så verkar priset bli 50 Euro i månaden.
Köper man CS5.5 efter sista mars så kommer man att få uppgraderingen till CS6 när det släpps.
pdahlen
Aktiv medlem
Du kan köpa LR4 och PSE10 för 2000:-, se vad du saknar för funktioner innan du lägger ut 10000:-. Borde gå att hitta hos adobe vad som skiljer, skulle tro att största skillnaden är maskningar och förändra maskade ytor. LR4 har ju ingen maskning, lagerhantering och väldigt dålig kloning. PSE har detta men inte i samma nivå som CA5, beror ju på vad du ska göra med bilderna, är det enbart för hobbybruk så borde det enklare kittet räcka
Herr_Berg
Aktiv medlem
Ladda ner trail-versionerna och testa.
Jag använder bara LR och känner aldrig att jag saknar något, det funkar ju för mitt fotograferande men kanske inte för ditt, fotar man i studio kan jag förstå att PS är ett måste men när jag fotar folk på stan, enduro eller mina barn så är LR allt jag behöver.
Jag använder bara LR och känner aldrig att jag saknar något, det funkar ju för mitt fotograferande men kanske inte för ditt, fotar man i studio kan jag förstå att PS är ett måste men när jag fotar folk på stan, enduro eller mina barn så är LR allt jag behöver.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Inte mig heller.Ja........vad ska man köpa, får fundera lite.
Alla runtomkring verkar köra med illegalt nedladdade versoner, men det lockar inte mej
Men jag blev student på HLK.
En kurs i analog fotografi, passar mig utmärkt.
& i höst har jag sökt båda distanskurserna digital bildbehandling & VIsuell kommunikation. Troligtvis det sista året kurserna kommer att gå.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Förstår jag inte. Det är ju det enda stället man har full kontroll på ljussättningen.... fotar man i studio kan jag förstå att PS är ett måste...
vaktmästaren
Aktiv medlem
Är det samma program man får som student ??
Här finns all tänkbar information om vad som gäller för studerande och studentrabatter: http://www.moderskeppet.se/studentpriser/
tommypeters
Aktiv medlem
...och här finns lite mer information...Här finns all tänkbar information om vad som gäller för studerande och studentrabatter: http://www.moderskeppet.se/studentpriser/
http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1812050&postcount=293
Erik Schalin
Aktiv medlem
Eller kanske källan:
www.Adobe.se
www.Adobe.se
Leaflet
Aktiv medlem
Du kan köpa LR4 och PSE10 för 2000:-, se vad du saknar för funktioner innan du lägger ut 10000:-. Borde gå att hitta hos adobe vad som skiljer, skulle tro att största skillnaden är maskningar och förändra maskade ytor. LR4 har ju ingen maskning, lagerhantering och väldigt dålig kloning. PSE har detta men inte i samma nivå som CA5, beror ju på vad du ska göra med bilderna, är det enbart för hobbybruk så borde det enklare kittet räcka
Skulle inte tveka en sekund för den kombinationen (har den själv...PLUS CS5 som jag använder mer och mer sällan). Mer extremt prisvärt paket finns inte. Om du nu inte har otroliga krav på detaljer i din bildbehandling. Jag sticker ut hakan och påstår att Peters förslag räcker och blir över för den absoluta majoriteten av amatörfotografer. Tveklöst!
Jag ser i din profil att du är ganska välförsedd utrustningsmässigt. I ditt fall skulle jag ta dom 8 pappen du får över och göra en stabil fotoresa till Skottland eller nåt...