Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det värt pengarna

Produkter
(logga in för att koppla)

jvd

Aktiv medlem
Hej Experter

Har Aperture 3 idag, är det värt att köpa cs 5 (10000kr) ???

jocke

Du råkar inte vara en student eller har barn skolan?
I så fall kan man köpa en studentlicens.
CS5.5
ca priser
PS - 2000
Ett paket Layout/webb/video - 4000
master collection - 760 Euro

LR4 - 62 Euro
LR4 fullversion - 1000

Du råkar inte vara en student eller har barn skolan?
I så fall kan man köpa en studentlicens.
CS5.5
ca priser
PS - 2000
Ett paket Layout/webb/video - 4000
master collection - 760 Euro

LR4 - 62 Euro
LR4 fullversion - 1000
Hej..

Nejdå.....

Jag är fullvuxen och min son har slutat skolan. Pengarna finns på kontot
Frågan är om det är värt 10000 kr

Hej..

Nejdå.....

Jag är fullvuxen och min son har slutat skolan. Pengarna finns på kontot
Frågan är om det är värt 10000 kr

Sök till en kurs på högskolan i höst.
Tex HLK i jönköping och deras webbaserade kurser i PS
Eller varför inte franska för nybörjare...

Det kan väl vara värt 8000 att börja studera...
Ja & billigare bussresor...

Är det samma program man får som student ??
Ja som det ser ut nu.
Skillnaden är att du endast får installera den på en dator. En fullversion får du ha på 2 datorer men bara använda en i taget.

Adobe jobbar på att hyra ut programvaran. När de lyckas få ordning på det så kommer man säkert att kunna hyra som student.
Vill man hyra & komma åt allt så verkar priset bli 50 Euro i månaden.

Köper man CS5.5 efter sista mars så kommer man att få uppgraderingen till CS6 när det släpps.

Ja........vad ska man köpa, får fundera lite.
Alla runtomkring verkar köra med illegalt nedladdade versoner, men det lockar inte mej

Du kan köpa LR4 och PSE10 för 2000:-, se vad du saknar för funktioner innan du lägger ut 10000:-. Borde gå att hitta hos adobe vad som skiljer, skulle tro att största skillnaden är maskningar och förändra maskade ytor. LR4 har ju ingen maskning, lagerhantering och väldigt dålig kloning. PSE har detta men inte i samma nivå som CA5, beror ju på vad du ska göra med bilderna, är det enbart för hobbybruk så borde det enklare kittet räcka

Ladda ner trail-versionerna och testa.

Jag använder bara LR och känner aldrig att jag saknar något, det funkar ju för mitt fotograferande men kanske inte för ditt, fotar man i studio kan jag förstå att PS är ett måste men när jag fotar folk på stan, enduro eller mina barn så är LR allt jag behöver.

Ja........vad ska man köpa, får fundera lite.
Alla runtomkring verkar köra med illegalt nedladdade versoner, men det lockar inte mej
Inte mig heller.
Men jag blev student på HLK.
En kurs i analog fotografi, passar mig utmärkt.

& i höst har jag sökt båda distanskurserna digital bildbehandling & VIsuell kommunikation. Troligtvis det sista året kurserna kommer att gå.

Du kan köpa LR4 och PSE10 för 2000:-, se vad du saknar för funktioner innan du lägger ut 10000:-. Borde gå att hitta hos adobe vad som skiljer, skulle tro att största skillnaden är maskningar och förändra maskade ytor. LR4 har ju ingen maskning, lagerhantering och väldigt dålig kloning. PSE har detta men inte i samma nivå som CA5, beror ju på vad du ska göra med bilderna, är det enbart för hobbybruk så borde det enklare kittet räcka

Skulle inte tveka en sekund för den kombinationen (har den själv...PLUS CS5 som jag använder mer och mer sällan). Mer extremt prisvärt paket finns inte. Om du nu inte har otroliga krav på detaljer i din bildbehandling. Jag sticker ut hakan och påstår att Peters förslag räcker och blir över för den absoluta majoriteten av amatörfotografer. Tveklöst!

Jag ser i din profil att du är ganska välförsedd utrustningsmässigt. I ditt fall skulle jag ta dom 8 pappen du får över och göra en stabil fotoresa till Skottland eller nåt...;)

ANNONS
Götaplatsens Foto