Annons

Är kameradoktorn en seriös alternativ att handla ifrån?

Produkter
(logga in för att koppla)

esbtse

Aktiv medlem
Kameradoktorn är en mycket seriös, professionell butik med mycket kunnig och trevlig personal. De ger 6 månaders garanti på begagnade hus och objektiv. Köper all min utrustning där. Hade trassel med ett begagnat objektiv, vilket åtgärdades genom beg. garantin och det blev som nytt. Tycker som andra här , att en sådan butik skall man stödja. Jag skulle bli mycket bekymrad om de försvann, vem skall man då handla av ? Vem att då diskutera med ? Kan varmt rekommendera dem och du kan känna dig lugn och trygg i dina inköp där.
Tack för informationen. Fundera på att köpa en begagnad 24mm /1.4 där då de har en inne, men tar det lungt med inköp just nu. Behöver nog en kamera mer än ett optik till.
 

martinot

Aktiv medlem
Ja det var ju han vad jag vet som bytte definition på B.C. (som ju innan stått för Before Christ). Percy definierade om det till "Before Computer". Han kan ju ha plockat upp det i United Bluff eller så men han missade sällan ett tillfälle att idiotförklara en stor del av de som faktisktb byggde upp IT-industrin i Sverige och resten av världen. Percy verkade då ha fått för sig att det var 15 åringarna som gjort det då det begav sig.

Jag undervisade många av dessa ungdomar själv så jag är hyfsat klar över att det inte var de som lyfte Sverige som IT-nation just då, även om de kom att ge fina bidrag till den utvecklingen senare.
OT

Sidospår; har råkat träffa på och pratat kort med Percy på någon konferens och någon middag, och tyckt att han vid de tillfällena gjort ett väldigt sansat rejält intryck på mig med många mycket bra funderingar och idéer.

/OT
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
OT

Sidospår; har råkat träffa på och pratat kort med Percy på någon konferens och någon middag, och tyckt att han vid de tillfällena gjort ett väldigt sansat rejält intryck på mig med många mycket bra funderingar och idéer.

/OT
Jag tycker fortfarande att Percy hamnade lite fel i haussningen av "den nya ekonomin". Det snacket var väldigt schablonmässigt och ytligt och det blev ju till slut en stilenlig punka på luftslottet när även IT-bubblan det byggts i brast. Percy fick mycket skit för sina bonusar och det tycker jag inte var schyst för det var ju faktiskt inte han som beslutat om dessa och betalat ut dem. Jag tror att han än idag är en hyfsat aktad industrialist som på gamla dagar gjort en del hedervärt bruk av sina kunskaper och erfarenheter när han försökt hjälpa till i en del utvecklingsländer. Lyckligtvis har de flesta av de mest oseriösa IT-entreprenörerna från IT-bubblans dagar försvunnit och kvar finns fortfarande de bespottade gamla postorderföretagen som visste hur man hanterade en retur redan för 100 år sedan. De fortsatte att vårda sina kunder. De andra minns vi inte ens namnen på längre.
 

apersson850

Aktiv medlem
Min erfarenhet är begränsad, då jag bara internethandlat en enda gång från Kameradoktorn. Men denna enda gång jag köpt något från dem gick utmärkt.
 

martley

Aktiv medlem
Vad jag kan se så håller de numera inte på med så värst mycket Canon-prylar. Men nu var det ju en Nikon-kamera som hägrade.
 

Choke

Aktiv medlem
Kan bara instämma i alla andras omdömen - Kameradoktorn är en bra affär och visst är det en stor skillnad att kunna vara i en butik och verkligen känna på kameror och objektiv innan man köper.
Har stort förtroende för gänget som jobbar där.
 

esbtse

Aktiv medlem
Kan bara instämma i alla andras omdömen - Kameradoktorn är en bra affär och visst är det en stor skillnad att kunna vara i en butik och verkligen känna på kameror och objektiv innan man köper.
Har stort förtroende för gänget som jobbar där.
Tack för informationen. Skall ta mig en tur dit. Behöver diskutera D850 med dom. Funderar på att först köpa kamera och sedan vertikal greppet efter några månader om man inte får rabbat om man köper allt på en gång. Enormt mycket pengar för mig i alla fall..
 
ANNONS