Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ögonmussla till 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

boran

Aktiv medlem
Jag läste i senaste Foto att det finns en ögonmussla till Olympus E-500 som förstorar sökarbilden med 1.2x. Finns något motsvarande till 350D?

Jag har inte sett någon, men en sådan skulle hamna rätt högt på önskelistan.

Det finns en ögonmussla men jag tror inte att där finns några glas i den. Däremot så har Canon, till 350d, något som kallas för "Okularförlängare" (EP-EX15). Jag har själv testat denna och fann en nackdel och en fördel med denna. Nackdelen var att hela bilden förminskas och blir vad jag tycker pytte-liten.

Fördelen är att man kommer längre ut med ögat från kameran och slipper trycka näsan i displayen hela tiden och slipper på såvis snora ner denna.

Personligen så tyckte jag att det var skräp. Jag köpte en ögonmussla utan linser, den räcker för min del.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=278247&is=REG

Det var just sökarförstoringen jag tycker skulle vara trevlig då jag allt oftare fokuserar manuellt.

Tack för svaret iaf!

ANNONS
Götaplatsens Foto