Annons

Öken?

Produkter
(logga in för att koppla)

mazeson

Aktiv medlem
rävflammor

hej,
nej någon mailinglista finns det inte att prenumerera på, och ska det ske något så får man nog vara aktiv själv.'
Just nu verkar BLund-gänget vila mest.... kanske med näsan i CS3.

Vi har dock en en liten hörna av Fotosidan, där vi kan hysa interna diskussioner. Diskussionsflamman har dock knappt syresatts på länge av vare sig gamla eller unga rävar, men du är välkommen att bidra med dina späntspån, så kanske det pyr till och tar sig.

jag lägger till dig till BLund-gänget.
Välkommen till Lund närhelst det blir.

hils
Mats
 

Scors

Aktiv medlem
Tackar, man får väl bo in sig lite och sedan så får man traska runt lite i Lund och se vad som fastnar..
 

tla

Medlem
Ja, hur blev det med mailinglistan? Jag skulle kunna sätta upp en på min privata mailserver, men kan dock inte garantera någon 100%-ig tillgänglighet (mer åt 95%-hållet). Internetuppkopplingen har en tendens att gå ner lite när den känner för det.

Någon som vet om fotosidan erbjuder något liknande?
 

mazeson

Aktiv medlem
Nja,
man kan ju prenumera på att få updates om att nya inlägg har gjorts i forum. Detta är ju en automatfunktion när man själv gjort ett inlägg. Forumet har ju fördelen av att vara synlig för alla, även de som inte finns med på "listan".
Så jag tror nog inte det är så stor idé med en maillista, åtminstone inte just nu.
Dessutom är ju aktiviteten i detta form/gäng inte speciellt hög för nuvarande.

hils
Mats
 

mazeson

Aktiv medlem
Dessutom borde vi ha goda förutsättningar för att träffas IRL.
Vi får väl ta ett annat ställe än Grand nästa gång.

Förslag?
 

Scors

Aktiv medlem
Nej, jag får nog hålla med där. Om det inte skickas en massa information fram och tillbaka så är en mailing lista lite lätt overkill.. Men men, som sagt, det är väl bara att skriva en massa här inne så kan man ju se om man inte kan få liv i lite folk..

http://pics.frederic.se är min lilla sida... Titta gärna och kom med kritik... Allt för att man skall utvecklas.. Är rätt ny med detta med att fotografera så.
 

mazeson

Aktiv medlem
Man blir aldrig fullärd (inte ens i Lund), när det gäller bilder. Det är det som är så kul...
Nya utmaningar hela tiden!


Najs hackande, Fredric. Tur man gillar samma musiksmak.... ;-) och fina modellbilder.

H/Mats
 

Scors

Aktiv medlem
mazeson skrev:
Man blir aldrig fullärd (inte ens i Lund), när det gäller bilder. Det är det som är så kul...
Nya utmaningar hela tiden!


Najs hackande, Fredric. Tur man gillar samma musiksmak.... ;-) och fina modellbilder.

H/Mats
Njea, det är väl så att ju mer man lär sig om ett ämne ju mer inser man att man inte kan något :p

Haha, tackar, fast man kan stänga av musiken om man inte tycker om den...
Jag har gjort mitt bästa, måste lära mig lite mer retoucht bara.. de är i princip orörda som ligger på hemsidan, enda som är tillfixat är ju USM och nivåer..
 

OlaD

Medlem
Fredric!

Du hade ju bilder från Alpbuset!!!
Härligt, kör själv en 1150 GS Adv. Inga långa turer i år, men har har varit några gånger runt häckeberga och ska erkänna, både på rakan och Hög.
Brukar köra runt på bågen och kolla fina fotoställen men en liten ixus och sen blir det bilen med den stora kameran, tycker det är lite bekvämare.

OlaD
 

Scors

Aktiv medlem
OlaD skrev:
Fredric!

Du hade ju bilder från Alpbuset!!!
Härligt, kör själv en 1150 GS Adv. Inga långa turer i år, men har har varit några gånger runt häckeberga och ska erkänna, både på rakan och Hög.
Brukar köra runt på bågen och kolla fina fotoställen men en liten ixus och sen blir det bilen med den stora kameran, tycker det är lite bekvämare.

OlaD
Japp, varit med på Alpbuset två gånger... Första gången med en Minolta DiMage så det är ju som de är i kvalliteten :p Och ny senast med min Alpha 100, köpte en bra tankväska att ha kameran i så det var enkelt att stanna till och ta lite bilder. :p
 

Scors

Aktiv medlem
mazeson skrev:
Vad tusan är Alpbuset?
en årlig resa med motorcykel som Mickael resamark från BMWs MC-klubb anordnar "årligen"...
Så det är en vecka mc körning på totalt livsfarliga vägar med fina miljöer.. Bilderna som jag har här inne på fotosidan är från årets alpbus, sedan så finns det även några fler på min hemsida..
 
ANNONS