Jag har tältat lite i närheten av Stenshuvud (brukar fiska havsöring där) och i själva nationalparken så är det tältförbud. Dock så har jag någon gång tältat precis utanför gränsen vid en fiskebod och nära den norra parkeringen som man kommer till från Kivikshållet. Man kör in i Kivik och följer sen skyltarna mot Stenshuvud förbi nåt äppelmusteri så kommer man till parkeringen. Sen promenerar man ner ca 300 meter tills man kommer till en stor öppen yta där fiskarna brukar hänga nät. Där i kanten ner till vänster mot havet har jag tältat nån gång. Det är väl egentligen inte tillåtet heller, men under lågsäsong så är det knappt nåt folk där och slår man upp tältet sent och tar ner det tidigt och inte skräpar ner så ser jag det som en ringa förseelse. Ingen har sagt nåt i alla fall och sköter man sig så är det nog lugnt. Vill man elda så är det dock att rekommendera att köpa en säck på en mack.
Annars finns en annan plats jag tältat på, men det är någon kilometer från Stenshuvud. Man kör in på en väg som går inåt landet och tar sen av på en liten grusväg ett par hundra meter in i ett skogsparti. Jag kan kolla upp på en karta exakt var det är, kommer inte ihåg på rak arm nu. Där fanns även rätt mycket ris att elda.
Vill man inte tälta så finns ju en del trevliga vandrarhem också bl a i Haväng, några kilometer norr om Kivik.
/D