Jag var och plåtade gamla Docklands i början av veckan. Miljön är fortfarande ganska kul, framförallt om man kommer ihåg hur det såg ut på den tiden när det begav sig. Det finns ju fortfarande en hel del spår kvar från tiden som klubb.
Byggarbetarna som jobbade på platsen var riktigt trevliga och det var inga problem att vandra runt på området, både inne i byggnaden och utanför. Det som var själva Docklands är fö. K-märkt och kommer således stå kvar ett bra tag till. Dock hann de ju med att riva delar av byggnanden innan de kom på detta så helt fint är det ju inte.
Gamla Pharmaciahuset på Kungsholmen vore oerhört trevligt att ta sig till. Jag har en del avlägsna vänner som sysslar med UE och enligt dem så finns det en hel del spännande grejer i huset. Skulle någon kunna ordna fram tillstånd att gå in i huset vore det guld värt.
Sedan finns det ju som sagt var en hel del populära UE-ställen som kräver att man tänjer lite på lagens gränser. T-banestationen i Kymlinge är ju inget nedgånget hus men kan nog bjuda på en del bra fototillfällen. Det nedlagda mentalsjukuset (?) i Sörby är ett annat populärt utflyktsmål.
Jag är liksom många andra här oerhört fascinerad av gamla hus och skitiga industrimiljöer. Tyvärr är jag alldeles för feg för att ge mig ut på äventyr ensam, så om det arrangeras fler utflykter är jag oerhört sugen på att följa med. Saltsjö kvarn låter ju onekligen trevligt att botanisera i...