Annons

Överkänsligt batterigrepp till D300/D700

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy Hurtig

Aktiv medlem
Har köpt ett Nikon batterigrepp till min D300. Avtryckaren på batterigreppet är mycket mer känsligt än på kameran. Många gånger när jag ska fokusera så råkar jag trycka av ett par-tre bilder innan jag hinner reagera.

Någon annan som råkat ut för det eller känner igen det? Jag misstänker att det är något fel med mitt batterigrepp ...

Har köpt ett Nikon batterigrepp till min D300. Avtryckaren på batterigreppet är mycket mer känsligt än på kameran. Många gånger när jag ska fokusera så råkar jag trycka av ett par-tre bilder innan jag hinner reagera.

Någon annan som råkat ut för det eller känner igen det? Jag misstänker att det är något fel med mitt batterigrepp ...

Har inte känt att jag själv störs av detta men en hel del nämner det i recentionerna.
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=16122

Både ja och nej. Avtrycket är över huvud taget lurit och man kan ibland dra iväg skurar av bilder när man råkat komma åt någon av knaparna. Det är bland annat därför jag ställt in kameran att bara fokusera med ON/OF knappen. Då slipper man i varje fall ifrån att kameran "smäller av" när man råkat trycka lita för hårt, speciellt med hanskar eller frusna fingrar.
Mvh
JB

Jepp, exakt så är det med alla. Många oavsiktliga bilder blir det. Inget fel med ditt ex.

Visst är avtryckaren lite känsligare på mb-d10 än på min d300. Men inte så mycket. Jag tycker avtryckaren på batterigreppet har lite mer känsla faktiskt...

Visst är avtryckaren lite känsligare på mb-d10 än på min d300. Men inte så mycket. Jag tycker avtryckaren på batterigreppet har lite mer känsla faktiskt...

Det håller jag med om.

Hur gör ni när kameran är stativmonterad? Min kulled verkar inte hålla så bra. Ska klara 6 kg men kamera plus objektiv väger kanske 2kg. (D300 + mb-d10, endast ett batteri samt som tyngst 18-200.)

Har 484RC2 och ångrar köpet.

ANNONS
Götaplatsens Foto