Annons

10D billigt hos foto-näthandlare i tyskland.

Produkter
(logga in för att koppla)
Javisst... jättebilligt.......om du bara vill ha huset, dvs:

- inget batteri (+700:)
- ingen manual eller mjukvara (gratis via nätet)
- inga kablar (ingen aning:)
- ingen laddare (ingen aning:)

garanti ?? kostar förmodligen extra...

Men som sagt.. bra om man behöver ett extra hus...kanske..

Ps.. det är Grey Import oxå.. jättebra....inte

red.

I USA kallas detta för Switch and bait, har jag för mig..

Allt finns att läsa under viktig information för våra kunder....

Det finns ALLTID en anledning när något är för billigt ;)

jag håller med dig ang batteriet...

men inte de andra detaljerna du räknade upp...

har skrivit ett mail till dem... återkommer med svar...

M & M Discount GmbH verkauft ausschließlich original verpackte Geräte !
Der Original-Lieferumfang (Zubehör wie Software, Kabel, Akkus, deutsche Anleitung etc.) kann
auf den Herstellerseiten im Internet nachgelesen werden.
Der Lieferumfang der Produkte entspricht dem des stationären Fachhandels.

2. Warenherkunft und Gewährleistung

M & M Discount GmbH verkauft ausschließlich Ware, die für den europäischen Markt (EU)
bestimmt sind !
KEINE Re-Importe !
Es gilt generell eine 2-jährige Herstellergewährleitung nach EU-Recht !
(siehe auch Punkt 5 unter der Rubrik Information - Gewährleistung)

med andra ord ingår alla tillbehör inkl kablar prog , batteriet !! enligt tilverkarens specifikationer.
batteriet man kan välja till är extra tillbehör utöver det som ingår.

detta har jag läst på säljarens sida men kommer att fråga dem om i alla fall.
återkommer...

Från deras information för köpare:

M & M Discount gmbh sold excluding original packed devices! The original delivery (accessories as well as software, cable, rechargeable batteries, German instructions etc.) can be read about on the Herstellerseiten in the internet. The delivery
of the products corresponds to that of the stationary specialty shop.

...ska bli spännande att reda ut detta.... jag har läst den tyska sidan och du den engelska....
jag ser den engelska sidan som en tolkningsfel:

på den tyska sidan påpekas att alla orginaltillbehör´som kablar, batterier. mjukvara m.m. fingår som tillverkaren anger detta på sina internetsidor.

ausschließlich original verpackte Geräte

"det är endast orginalförpackade"

ausschließlich Ware, die für den europäischen Markt (EU)
bestimmt sind !
KEINE Re-Importe !

(ingen grå-import)

men sista ordet är inte sagt... jag väntar på svar från dem imorgon. om de svarar på en lördag...

Jag har inte sett några klagomål på tyska handlare, däremot många klagomål på firmor baserade i USA. "Over there" verkar de ofta sälja strippade lådor och använda 'switch and bait' -tekniker.

Dethär betyder ju inte att det inte skulle finnas oärliga föräljare även här i Europa, men klagomål har jag inte sett.

Beställde en Minolta Xt + 256 Mb SD-kort från http://computeruniverse.de den 4.8, idag (15.8) kom den med posten. Enda jag har att klaga över var att jag fick en silverfärgad trots att jag beställde en svart och att leveranstiden var lite onödigt lång. Kameran blev 150-200 EUR billigare än här. Alla grejor i lådan, internationellt garanti och allt annat som hör till.

Jeppe skrev:
Från deras information för köpare:

M & M Discount gmbh sold excluding original packed devices! The original delivery (accessories as well as software, cable, rechargeable batteries, German instructions etc.) can be read about on the Herstellerseiten in the internet. The delivery
of the products corresponds to that of the stationary specialty shop.

var hittade du den engelska texten....?
har letat en stund nu...

eller har du själv översatt ausschliesslich till excluding....
ausschliesslich betyder i detta sammanhang endast ...... eller "vi säljer endast orginalförpackade kameror enligt tillverkarens specifikationer"

Senast ändrad:
Hmm jaa.. jag är ju inte jättesäker, men varenda translator jag provat översätter ordet ausschließlich med exclusive...Tyvärr har jag packat ned mitt lexicon eftersom jag håller på att flytta.. Men jag tror ändå att det är något skumt när priset är så mycket billigare än övriga handlare ;)

...jag har haft koll på dem ett tag.... de har med flera omgångar sänkt priset från 1650 euro till det nu 1475, sedan mars månad...

men vi kan vänta till svaret har kommit från dem... innan vi klubbar det låga priset som seriöst. :)

jag kunde inte hålla mig... jag ringde dem...
de säljer endast/bara orginalförpackade utrustningar inkl. av tillverkaren speciferade till orginaltillbehör.

ausschliesslich = uteslutande... man uteslutar allt annat än....

Jeppe skrev:
översätter ordet ausschließlich med exclusive...

Ni måste nog även översätta ordet till spanska, italienska och franska. Tänk på de medlemmar som bara talar ett av dessa tre språk.. ;=)

För att dessa medlemmar ska förstå mitt inlägg:

Usted tiene que traducir la palabra a español, a italiano y a francés a. Piense en los miembros que apenas hablan una de estas tres idiomas!

Dovete tradurre la parola in Spagnolo, italiano e francese a. Pensi ai membri che parlano appena una di queste tre lingue!

Vous devez traduire le mot en Espagnol, Italien et Francais à. Pensez aux membres qui parlent juste un de ces trois langues!

Kunde inte låta bli att internationalisera fotosidan.se något mer.. :=))

Senast ändrad:
jag funderar på att beställa en sony f717 från en tysk sajt, det är dock inte alla som levererar till utlandet. en bra sida för att jämföra priser är www.idealo.de som motsvarar pricerunner osv fast endast för tyskland.

sajten som jag förmodligen ska beställa ifrån är www.pixxass.de och trots det något (i mitt tycke) oseriösa namnet så verkar de vara bra. Iaf enligt recensionerna på idealo.de, där andra företag med lägre priser fått mycket sämre kommentarer..

ANNONS
Götaplatsens Foto