Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Motljusskydd till 50 mm 1,4

Patrik68

Aktiv medlem
Finns det bara en längd på motlusskyddet till canons 50mm 1.4.Jag har en 50d och med cropfaktorn på 1.6 så borde jag med fördel kunna ha ett längre än om det skulle ha suttit på en FF kamera.Hittade ES-71 II är det klätt med någon typ av tyg inuti som på vissa andra?
 

matlep

Aktiv medlem
Finns det bara en längd på motlusskyddet till canons 50mm 1.4.Jag har en 50d och med cropfaktorn på 1.6 så borde jag med fördel kunna ha ett längre än om det skulle ha suttit på en FF kamera.Hittade ES-71 II är det klätt med någon typ av tyg inuti som på vissa andra?
ES-71 II är ju det som skall sitta på i original. Det jag hade från Canon hade var filtklätt på insidan.
 

bengt-re

Aktiv medlem
Finns det bara en längd på motlusskyddet till canons 50mm 1.4.Jag har en 50d och med cropfaktorn på 1.6 så borde jag med fördel kunna ha ett längre än om det skulle ha suttit på en FF kamera.Hittade ES-71 II är det klätt med någon typ av tyg inuti som på vissa andra?
Jag uppleverer samma problem att det inte finns något motljudskydd till EF 50 F/1.4 som är anpassat för APS-C. ES-71 skyddar inte tillräckligt enligt mig iaf - speciellt inte i de fall där man bortkomponerar solen precis utanför bilden. Hittar någon något skydd som fungerar bättre är jag den första att köpa det..
 
ANNONS