Annons

13x19cm för 3.50SEK st

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjirn

Aktiv medlem
Colormailer erbjuder Juli ut 13x19 bilder för 3,50kr st om man betsäller 20+ bilder.

Jag tänkte beställa ~200 bilder, nån som vet någon annan framkallare som kan matcha detta? kanske större bilder? Vill ha så nära 2:3 formatet som möjligt, stora bilder, dvs större än 10x15 och sen gärna billigt också, max 10kr per bild. Tips?

Jag skickade iväg mina bilder till 3 olika labb, Tänkte att det skulle vara kul att jämföra bilderna när de kommer tillbaka, så man kan välja ett labb som passar en själv.

Jag har fått tillbaka bilderna från ett lab, Crimson. Måste säga att de var mycket snabbare än jag väntat mig, skickade in bilderna i söndags eftermiddag och de kom fram idag innan lunch! Bra jobbat Crimson!

Återkommer med bildjämförelser när jag fått alla bilder.

Nu har jag granskat mina bilder noggrant :)
Jag beställde från Crimson, Colormailer samt Fotolabo.
Färgerna var bra på alla, jag har inte möjlighet till att kalibrera min skärm med riktig hårdvara så jag har ställt den så gott det går, men det ger ju att ingen bild blir exakt som den såg ut på min skärm. Alla bilder var dock riktigt bra, vissa skillnader men inga stora, Crimsons var jag mest nöjd med, Colormailer på en startk andraplats och Fotolabo på en tredje.

Crimson erbjuder framkallning på matt papper, en stor fördel i mitt tycke. Crimsons bilder hade bäst täckning i mörka partier/skuggor.

Fotolabo och Colormailers bilder var ~13x19cm men Crimsons ~13x18, något som passar sämre in på mina originalbilder som är 2:3 format men jag har mailat med Crimson och de ska nu ändra på detta och erbjuda det "bättre" formatet 13x19.

Så min slutsats?
Crimson hade snabbast leverans, bäst papper(matt), bra färger och bäst täckning i lågdager. Räknar man bort tillfälliga kampanjpriser var Crimson också billigast! Känns skönt att ha testat själv vad som passar mina bilder/utrustning bäst och kommit fram till en klar vinnare. Vet att detta inte var något jättetest men det var för min egen skull mest, fråga gärna om ni som läser har några specifika frågor.

ANNONS
Götaplatsens Foto