Annons

1d MkII - 1d MkII n

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Hejsan ..

Vad är skillnaden mellan dessa 2 modeller förutom den större displayen och att de rymms mera bilder i bufferten ? Är det någon ide o byta till en N modell för mej ?? *nyfiken* på era åsikter ..

Jag tror knappast att det är bildmässigt värt att byta tillen N om man redan besitter en 1D MarkII.

Personligen så blev jag väldigt förvånad när Canon lanserade en såpass lik kamera.. Hade knappast varit i Canons tankebanor för typ 5 år sedan tror jag..

MVH Niclas,

En enkel ansiktslyfting är lätt att göra, varför då inte göra den.

Kameran har fått en större skärm, givetvis välkommet. Den har också fått några funktioner reviderade så att de funkar smidigare. Vem kan protestera?

Jag tycker att det är klokt att kamerorna förbättras. Små förbättringar görs hela tiden. min ena Eos5 hade ljust glas i filmlocket medan mina nyare hade mörkt glas.

Canon är faktiskt förvåndade att de sett en uppgång i försäljningen sedan 1D mark II N kom. Antaglligen kan det bero på att en modellen funkar som köpimpuls och att den också är ett tecken på att en helt ny modell inte står bakom hörnet.

Jag tycker bara att det det är lite märkligt med prisskillnaden. Från 35 000 ink 550EX till över 40 papp.

Att sälja en 1D mark II för säg 25 - 30 000 för att köpa en ny för över 40 000 känns tokigt. Men var och en gör vad den vill med sina pengar.

Jag har funderat på att komplettera min 1D mark II med antingen en Eos 5D eller en 1D mark II. Har lite svårt för qatt bestämma mig.

Niclasfoto skrev:
Personligen så blev jag väldigt förvånad när Canon lanserade en såpass lik kamera.. Hade knappast varit i Canons tankebanor för typ 5 år sedan tror jag..

Svårt att göra några större förbättringar på något så fulländat ;)

*harkel*

Handlade inte tråden om Canonkameror? Det finns ett mycket aktivt vs-forum för de där andra frågorna.

ANNONS
Götaplatsens Foto