Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20D problem vid datorbyte?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gorgus

Aktiv medlem
Hej!

Har fått ny dator på jobbet och nu vill inte min 20D fungera som den ska längre.

Om man kör via ZoomBrowser så får jag hela tiden ett felmeddelande som säger att kameran är upptagen.

Direkt i Windows funkar det, men då kommer man ju inte åt RAW-bilderna.

Att köra via "Digital Photo Professional" funkar inte alls, går inte att "connecta" till kameran.

För skojs skull provade jag att installera den igen på den gamla datorn med samma resultat, den går inte som den ska på nån av datorerna nu.Jag har provat både original-CDn som följde med kameran samt hämtat nya drivrutiner på Canons hemsida.

Någon som har några tips på vad det kan bero på? All hjälp mottages tacksamt.

Hej!
Kanske en dum fråga, men har du installerat drivrutinen till kameran? Den installeras separat från DPP och Zoombrowser.

Det är dessutom olika versioner på drivrutinen beroende på operativsystem (Win 200, Win Me, Win XP)
mvh Mattias

Det är just Panda vi kör på jobbet, får kolla det närmare imorgon.

Iofs så kördes Panda på den gamla datorn också, där allt fungerade.

Tack för hjälpen.

ANNONS
Götaplatsens Foto