Annons

24-105/4 rycker till

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik68

Aktiv medlem
När jag fokuserar på något och håller objektivet lite neråt och sedan ändrar position uppåt så rycker sökarbilden till.Vad beror det på?Ska det vara så?Måste vara något med bildstabiliseringen som gör det.

Det är inte så med något annat objektiv jag har(18-55is 17-85is) och jag gör inga häftiga rörelser.

Om sökarbilden "rycker till" så betyder det har kameran begärt omställning av AF. Eftersom sökaren blott visar vad sensorn ser och objektivet håller på med. Eller har du hittat AI Servo? Om jag ens fattar vad du menar. Eller kan du beskriva situationen lite tydligare?

Det är bildstabiliseringen som gör att sökarbilden "rycker till". Så gör mitt 24-105L också och är helt normalt på den optiken. Har inte med AF att göra. I övrigt vet jag bara att 55-250 IS rycker på lika kraftfullt sätt.

Det är bildstabiliseringen som gör att sökarbilden "rycker till". Så gör mitt 24-105L också och är helt normalt på den optiken. Har inte med AF att göra. I övrigt vet jag bara att 55-250 IS rycker på lika kraftfullt sätt.

Ok har inte märkt det fenomenet tidigare.
Tack för svaret Håkan

ANNONS
Götaplatsens Foto