Annons

24-70 2.8l Is?

Produkter
(logga in för att koppla)

t_mauritsen

Aktiv medlem
Nu när Canon släpt en 18-55 med IS, borde dom väl uppgradera 24-70:an till IS också. Tänk hur bra den ku bli på en 5D! Nån som vet nåt eller är jag ute och cyklar?

Hälsningar, Thorsten

Är jag helt övertygad kommer (kanske lanseras samtidigt som 5DMKII i jan/feb).

Själv skulle jag också vilja ha tex 135/2L i IS utförande och kanske ett nytt 200/2L IS.

Jo, det hadde nog också varit bra med IS på dom. Fast jag misstänker att Canon tar och lägger IS i kassakorna först. Varför skulle dom annars göra 18-55 med IS?

T

StaffanW skrev:
Själv skulle jag också vilja ha tex 135/2L i IS utförande och kanske ett nytt 200/2L IS.

Ja, det kom verkligen som ett brev på posten. Bara TVÅ dagar efter min önskan om ett 200/2L IS lanserade Canon ett sådant...

Får väl se om det kommer ett 135/2L IS framöver också..

t_mauritsen skrev:
Jo, det hadde nog också varit bra med IS på dom. Fast jag misstänker att Canon tar och lägger IS i kassakorna först. Varför skulle dom annars göra 18-55 med IS?

T

för att inte förlora kunder till tillverkare som säljer billiga kamerahus med inbyggd stabilisering?

förmodligen är det bara en tidsfråga innan canon antingen har IS i samtliga objektiv eller IS inbyggt i kamerahusen. med tanke på konkurrenternas utbud känns det oundvikligt...

Kanske det. Det var nån som menade att IS i framtiden blir lika vanligt som är autofokus. Bara udda Zeiss och Leica objektiv kommer inte ha det. Nu när Canon verkar ha fått ner tillverkningskostnaden så skulle det väl inte vara nåt hinder för det, bara att man blir otålig!

Thorsten

ANNONS
Götaplatsens Foto