sagan
Avslutat medlemskap
väntas från mobiler i år:
http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7859&sid=1
http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7859&sid=1
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GrAcK skrev:
Jäklar! Det var inte lite. Och jag som inte ens har en kameramobil....![]()
Björn Jansson skrev:
Vill folk slösa bort sina hårtförvarvade pengar på en massa skit så får de väl göra det men jag kommer INTE skaffa en kameramobil. Nästa gång jag köper ny mobil pga att min 1000:- kontantkortare går sönder så blir det som vanligt den billigaste.
Tror du verkligen de kommer bry sig om att förse kameramobilerna med mekanisk bländare rent generellt? För är det inte det som gör dem så kassa - att de har fix bländare och styr tiderna/ccd-känsligen bara? Misstänker det skulle fördyra mobilen högst avsevärt.sagan skrev:
De som finns nu är rena skräpet japp..jag jobbar på posten och det dyker upp en hel del kameramobilvykort (från extrafilm) och det ser verkligen för bedrövligt ut i tryck
Men det kommer givetvis ändras..det kommer komma bra kameror även i mobiltelefoner med 2-3mp och skarp optik helt i klass med IXUS och liknande fickkameror...(utan optisk zoom då).
Då blir de helt användbara för iaf 10x15 kopior.
kuisma skrev:
Tror du verkligen de kommer bry sig om att förse kameramobilerna med mekanisk bländare rent generellt? För är det inte det som gör dem så kassa - att de har fix bländare och styr tiderna/ccd-känsligen bara? Misstänker det skulle fördyra mobilen högst avsevärt.
jonwam skrev:
Varför inte bygga in en mobil i t.ex. en ixus? Processormässigt behövs inget kraftfullare, bara radiodelen, högtalare + mic och knappsats...
Blir inte mer än max en hundring dyrare att tillverka?
jonwam skrev:
Varför inte bygga in en mobil i t.ex. en ixus? Processormässigt behövs inget kraftfullare, bara radiodelen, högtalare + mic och knappsats...
Japp..men vad de har för bildkvalitet är ju en annan sak.paco skrev:
Det finns redan två 2MP kameratelefoner; Sharp v601sh och en från Casio. Ericsson, Nokia och Sharp (med GX-30) har precis släppt eller annonserat 1MP telefoner i europa..
jonwam skrev:
sagan skrev:
Japp..men vad de har för bildkvalitet är ju en annan sak.
Jag tror inte det finns någon sådan efterfrågan!sagan skrev:
Om efterfrågan finns och det är jag övertygad om att den finns, så kommer mobiltillverkarna göra mobiltelefoner med bra kameror.
Nu nöjer sig många med skräpkamerorna bara för att det är nytt..men kraven kommer givetvis att höjas.
Tillverkningskostnaden sjunker ju med volymerna så det behöver inte bli särskilt dyrt heller.
sagan skrev:
Om efterfrågan finns och det är jag övertygad om att den finns, .