Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300mm f4l

Produkter
(logga in för att koppla)

Jon Jakobsson

Aktiv medlem
har chansen att köpa detta fina objektiv begagnat.
saken är den att säljarna tar samma pris, dock har det ena IS och det andra inte.
Vete tusan vilket jag ska välja även om det lutar mot det med IS.
Någon som har testat båda och kan komma med nått tips?

MvH Jon

Det med IS är väl nyare och bättre optiskt har jag hört sägas, har inte testat det själv så jag är inte hundra på det. Så jag röstar på det med IS för även om det inte är bättre får du ju IS, som ju kan vara bra att ha..

Utan IS något skarpare

Enligt de tester jag sett så är den gamla modellen utan IS något skarpare. Jag hade nog valt med IS om priset varit detsamma. (Använder idag ett av de första exemplaren som kom till Sverige, betalade 5000 för objektivet nytt för en massa år sedan) Hur du än gör blir du säkert nöjd med detta kanonobjektiv!

vågar man fråga ungefär hur mycke du får betala för det? finns det andra till salu också? du får gärna Pma om du inte vill svara här..

MVH Billy

IS:en är för mig en stor anledning att välja 300mm f/4 och jag skulle absolut inte vilja vara utan den. Skärpan är bra men jag upplever den inte som lika urskarp som andra teleobjektiv från Nikon och Canon.

/Pontus

Ja det objektivet är sannerligen av en klockren brännvidd och vikt att ha IS på....

Jag hade lätt valt den med IS men visst är de finfina båda två.

Jag ser nog 5000 för den äldre och 8500 för den nyare som bra riktpris... om de är i fullgoda och fina till skicket.

MVH Niclas,

Ehum...
Inlägget ovan är alltså skrivet av mig och inte min flickvän Sofia! Tur att man skriver namnet i slutet av varje inlägg...

/Pontus

Jon Jakobsson skrev:
det blev med IS, och det verkar fungera fin fint det lilla jag hunnit testa det!
Ja, IS:en är verkligen underbar även om den är av äldre modell och inte fungerar särskilt bra på stativ. Och resten av handhavandet är lysande. Det är bara det där sista lilla hugget i skärpan jag kan sakna ibland, som skiljer f/4 från f/2,8.

/Pontus

Köpte mitt nytt i våras och måste påstå att det jag är mest nöjd med är "hugget i skärpan"...

mbn skrev:
Köpte mitt nytt i våras och måste påstå att det jag är mest nöjd med är "hugget i skärpan"...
Jag förnekar inte alls att det är skarpt, bara att det inte är lika rakbladsskarpt som de bästa telena från Nikon och Canon, men å andra sidan kostar det inte som de heller... Helt klart professionell bildkvalitet.

/Pontus

ANNONS
Götaplatsens Foto